همراه با نمايش اصل يك تصوير از عصر قاجار؛

يادمان ميرزا علي قلي خويي در نمايشگاه "چاپ گروهي"

نمايشگاه "چاپ گروهي" ، نهم آذر با يادماني از آثار ميرزا علي قلي خويي، هنرمند فعال چاپ سنگي دوره قاجار در گالري آريا افتتاح مي‌شود.

آيدين خانكشي پور (گرداننده نمايشگاه چاپ گروهي) در گفتگو با خبرنگار حوزه  تجسمي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: نمايشگاه "چاپ گروهي" در حوزه تكنيكي چاپ دستي برنامه ريزي شده و از هنرمندان و تصويرگران به نام كشور نيز براي حضور در نمايشگاه دعوت به عمل آمده تا تجربيات خود را در اين زمينه،‌در اختيار ديگران بگذارند.
وي با اشاره به تعداد هنرمنداني كه آثار آنها در اين نمايشگاه در معرض نمايش گذاشته مي‌شود، تصريح كرد: از 25 هنرمند به نام كشورمان دعوت شده تا آثار خود را در اين نمايشگاه در معرض ديد سايرين بگذارند و هم چنين نمايشگاه چاپ گروهي در گالري آريا، داير مي‌شود.

*يادمان ميرزا علي قلي خويي در اين نمايشگاه

وي با اشاره به اينكه در نمايشگاه "چاپ گروهي"، يادماني از ميرزا علي قلي خويي برگزار مي‌شود، تصريح كرد: ميرزا علي قلي خويي تصوير ساز عصر قاجار بوده است و براي يادمان اين هنرمند، شبهايي "از هزار و يك شب" را كه وي تصويرسازي كرده به صورت تصوير سازي مجدد در اين نمايشگاه ارائه مي‌كنيم.

*حضور اصل يك تصوير عصر قاجار در اين نمايشگاه

وي هم چنين ادامه داد: اصل يك تصوير از عصر قاجار كه امضاي ميرزا علي قلي خويي بر آن نقش بسته را نيز به امانت گرفته‌ايم و در اين تصوير اين نمايشگاه حضور دارد.

*هنرمندان حاضر در نمايشگاه چاپ گروهي

وي افزود: رضا بانكي، حسين ماهر، احمد وكيلي، الهه مقدمي، رضا هدايت، مريم ابطحي، عاطفه جرنده‌اي، افشين چيذري، مهدي درويشي، آرزو رمضان جماعت، پري زنگنه، همايون سعيدي، شاهرخ شاهين فر، امير طباطبايي، مريم طباطبايي، شهره عدالت، مسعود غفاري، نريمان فرخي، شكوفه فلاح، امير كبير نژاد، ناديا مقدم،‌الميرا ميرميزان، آرش ميرهادي، آنالي وكيلي، آيدين خانكشي پور و ميرزا علي خويي هنرمنداني هستند كه آثارشان در اين نمايشگاه ديده مي‌شود.

*تفاوت نمايشگاه چاپ گروهي با ساير نمايشگاهها

وي با اشاره به تفاوت اين نمايشگاه با ساير نمايشگاهها تصريح كرد: علاوه بر اينكه اين نمايشگاه از لحاظ تكنيكي برتر است، از ايده مديريتي نيز پيروي مي كند.
وي در ادامه افزود: در واقع هدف اصلي ما از انجام اين كار هنري تشكيل نمايشگاهي بود كه حلقه اتصال آثار آن ايده باشد.

*بهره گيري از ادبيات و متن هزار و يك شب

وي همچنين اظهار داشت: به دليل تفاوت‌هاي اين نمايشگاه از ادبيات و متن "هزار و يك شب" نيز در آثارمان استفاده كرده‌ايم و هر كدام از هنرمندان، دو شب از شب‌هاي هزار و يك شب را تصوير سازي كرده‌اند.

*هنرمند فعال عصر چاپ سنگي

وي با اشاره به اين كه ميرزا علي قلي خويي از هنرمندان "عصر چاپ سنگي" به شمار مي‌رود، اظهار داشت: ميرزا علي قلي خويي كه آثار وي توسط هنرمندان حاضر در اين نمايشگاه، تصويرسازي شده از هنرمندان فعالي است كه در عصر قاجار در عرصه چاپ سنگي فعاليت مي‌كرده است.
وي ادامه داد: در واقع 51 شب از "هزار و يك شب" تصوير سازي شده و در اين نمايشگاه در معرض ديد گذاشته مي‌شود.

*زمان افتتاح و مكان برگزاري نمايشگاه چاپ گروهي

وي تصريح كرد: نمايشگاه چاپ گروهي، پنج شنبه نهم آذر ساعت 16 تا 20 در گالري آريا افتتاح مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: گالري آريا در خيابان وليعصر، بالاتر از شهيد بهشتي، كوچه زرين پلاك 10 قرار دارد و اين نمايشگاه به مدت 12 روز و هر روز ساعت 16 تا 20 ميزبان علاقه مندان خواهد بود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار