رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد شهید مدرس در کاشمر گفت: مدرس در شمار همین شجره طیبه و سلسله گوهرهای درخشان و بی بدیل تاریخ پرفروغ کشورمان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، متن پیام رییس مجلس شورای اسلامی که توسط دکتر اسماعیل نیا نماینده کاشمر در مراسم هفتاد و پنجمین سالروز شهادت شهید مجاهد آیت الله سید حسن مدرس(ره) قرائت شد به شرح ذیل است: تاریخ پرافتخار ملت سرافراز ایران همواره از وجود چهره های ممتاز و برجسته که نقش آفرین و تاریخ ساز بودند بهره ها برده است و به یقین جای جای این کهن دیار سرشار از عطر و بوی عشق و ارادت این نام آوران همیشه جاوید در عرصه تاریخ خود بوده و خواهد بود.

بازخوانی و تأمل در اندیشه و آرا شخصیت هایی که این مرز و بوم مرهون مجاهدت ها و جان فشانی های آنان است تکلیف و وظیفه مهمی است که بر عهده همه ما می باشد تا با معرفی و تبیین ابعاد زندگی آنان پاسدار تلاش های بی دریغشان باشیم.

سید حسن مدرس در شمار همین شجره طیبه و سلسله گوهرهای درخشان و بی بدیل تاریخ پرفروغ کشورمان است که در سراسر عمر خویش تنها به خدمت و تعالی ملت بزرگ ایران اندیشه می کرد و سراسر شور و اشتیاق خود را در این راستا معطوف داشت.

شهید مدرس مجتهد و مبارزی برجسته بود که شخصیتش با ویژگی های متعددی همچون زهد، قناعت ، ساده زیستی ، عدم تعلق خاطر به دنیا و مظاهر آن ، درایت ، صراحت و شجاعت در رفتار و بیان عجین گشته بود به گونه ای که این شهید اظهار می کرد خداوند دو چیز به من نداده است که یکی ترس و دیگری طمع می باشد و در یک کلام شهید مدرس آزادمردی بود که همه وجود خود را برای دو چیز یعنی اسلام و وطن فدا می کند و این درس بزرگی برای همیشه تاریخ این کشور خواهد بود.

شهید مدرس به جهت منش انقلابی و ظلم ستیزی که داشت همواره مورد سوءقصد و خباثت حکومت رضاشاهی قرار داشت و حکومت به شیوه های مختلف با شهید مدرس مقابله می کرد.

آیت ا... مدرس شریعت اسلام را به منزله روح در پیکر می داند و جمله تاریخی سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست در واقع ریشه در همین عقیده متقن او دارد.

ان شهید بزرگوار همچنین نقش فراوانی در ساخت و ساز نهاد عدلیه و نهاد قانون به منزله دو اصل مهم مشروطه و سعی در تفکیک کارکرد آن ها از دولت را داشت که می توان آن را به مشابه اندیشه تفکیک قوا در عقاید او محسوب کرد.

راه مدرس روشن است و عقاید او در قانون گرایی، سیاست، جمهوریت، عدالت و رابطه دین و سیاست چراغ روشنگر این مسیر است که به مدد آن می توان به سرمنزل مقصود رسید.

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت ا... سید حسن مدرس که به نام روز مجلس مفتخر شده است فرصت مغتنمی است که در آن ضمن تجلیل از عظمت روحی ، فکری و معنوی آن شهید بزرگوار می توان به تبیین اندیشه های منور ایشان اهتمام ورزید و از آراء و نظرات شهید مدرس بهره های فراوان برد/ س

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، شورای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.