دواتگري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قطعنامه شوراي امنيت با هدايت غرب صادر مي‌شود/ نبايد اميدي به استقلال نظر سازمان ملل داشت

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: موضع‌گيري‌ها و قطعنامه‌هاي صادره از سوي سازمان ملل حاکي از عدم رعايت بي‌طرفي از سوي اين سازمان است و نمي‌توان اميدي به استقلال اين سازمان داشت.

مهدي دواتگري نماينده مراغه و عجب شير در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: در قانون اساسي ايران تمام جوانب امر در خصوص حقوق‌بشر در نظر گرفته شده و مراجع مختلف به تمام دستگاه‌هاي حاکميتي نظارت مي‌کنند و در خصوص انتخابات رياست جمهوري هم انتخابات آزاد، قانونمند و مستقل برگزار مي‌شود.

وي افزود: سخنان احمد شهيد در خصوص انتخابات رياست جمهوري در ايران فقط در راستاي ايجاد شبهه در عرصه بين‌المللي است و ايران همواره در چهارچوب موازين بين‌المللي و پروتکل‌هاي موجود با دبيران و بازرسان سازمان ملل همکاري داشتند اما مسئله مهم اين است که مديريت مجمع يک مديريت مستقل نيست.

وي تصريح کرد: موضع‌گيري‌هايي که بان‌کي‌مون در ماه‌هاي اخير داشته حاکي از عدم رعايت بي‌طرفي دبير‌کل مجمع بوده و قطعا با اين رويکردها نمي‌توان اميدي به استقلال نظر و تصميمات مجمع شوراي امنيت داشت.

دواتگري خاطرنشان کرد: اقداماتي که مجمع عمومي سازمان ملل انجام مي‌دهد، حاکي از اين است که اين قطعنامه با هدايت غرب در راس آنها آمريکا صادر مي‌شود و بيش از آن که جنبه قانوني و حقوقي داشته باشد ناشي از فشارهاي سياسي دولت آمريکاست.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار