اسفناني مطرح كرد

ورود کميسيون قضايي مجلس به مسئله اکران فيلم « من مادر هستم»/ هيچ قصوري قابل قبول نيست

سخنگوي کميسيون حقوقي و قضايي مجلس از بررسي اکران فيلم «من مادر هستم» در جلسه فردا(يكشنبه) اين کميسيون خبر داد و گفت:‌ مجلس نسبت به اتفاقات و مواردي که به سلامت اخلاقي، حيثيت و ارزش‌هاي ديني جامعه تعرض كند حساسيت نشان داده و با آن برخورد خواهد کرد.

محمدعلي اسفناني نماينده مردم فريدون‌شهر، فريدن و چادگان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اكران فيلم "من مادر هستم" ساخته فريدون جيراني و بيان اينکه مجلس نسبت به اتفاقات و مواردي که به سلامت اخلاقي، حيثيت و ارزش‌هاي ديني جامعه تعرض كند، حساسيت نشان مي‌دهد، گفت: متاسفانه چند سالي است که ساخت و اكران برخي فيلم‌ها در حوزه فرهنگ و هنر كشور آسيب جدي به برخي حريم‌هاي جامعه وارد مي‌کنند و از بعد اخلاقيات،‌ارتباطات زن و مرد را به طرز فاحشي نشان مي‌دهند.

وي در ادامه با بيان اينكه اين موضوع برخلاف حفظ حرمت و رعايت شأن خانواده و ارزش‌هايي است که به لحاظ سنتي و شرعي  حائز اهميت است، افزود: گاهي مواقع شاهد هستيم صرف اينکه يک فيلم فکاهي و طنز ساخته شود برخي حريم‌ها ناديده گرفته مي‌شود که اين موضوع شايسته نظام ديني و ارزشي ما نيست.

سخنگوي کميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اينکه مشکل موجود در صدور مجوز و اكران چنين فيلمهايي در عدم نظارت صحيح است، اظهار داشت: معمولا پس از تاييد سناريوي اوليه‌اي که به وزارت ارشاد ارائه مي‌شود ، اين سناريو دچار تغييراتي در ديالوگ‌ها و روند فيلمنامه مي‌شود که براين اساس لازم است در بازبيني اوليه فيلم دقت بيشتري انجام شود.

وي در ادامه با بيان اينکه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان متولي نظارت بر سينما نمي‌تواند همه فيلمنامه‌ها و سناريوها را مطالعه کند، تصريح کرد: اين کوتاهي‌ها معمولا در لايه‌هاي دروني مجموعه صورت مي‌گيرد که لازم است در اعتماد به رده‌هاي پايين‌تر بازنگري انجام شود.

اسفناني با بيان اينکه هيچ قصوري در اين مسئله براي ما قابل قبول نيست، گفت: عرصه فرهنگ عرصه‌اي است که مخاطبان آن اقشار مختلف جامعه با سنين گوناگون هستند که با توجه به چنين گستره‌اي لازم است دقت و توجه بيشتري در روند کارها انجام شود.

سخنگوي کميسيون حقوقي و قضايي مجلس در خاتمه با بيان اينکه اين کميسيون نسبت به اتفاقات و مواردي که به سلامت اخلاقي و ارزش‌هاي ديني جامعه تعرض كند، کوتاهي نخواهد کرد، گفت: از آنجايي که اکران فيلم همزمان با هفته تعطيلي مجلس بوده قطعا با بازگشايي بهارستان اين موضوع در اولويت دستور کار اين کميسيون قرار مي‌گيرد.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار