آسمانی شبیه به درخت کریسمس در ماه دسامبر

ماه دسامبر 2012 بهترین موقعیت برای رصد ستارگان و سیارات حتی با چشم غیر مسلح است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، آسمان در ماه دسامبر شبیه به یک درخت کریسمس می شود.

بر اساس این گزارش ماه دسامبر امسال شهاب سنگ ها و ستاره ها آسمان را نورانی خواهند کرد.

بر این اساس، آسمان ماه دسامبر امسال توسط بارانی از شهاب سنگ و آبشاری از ستاره تزئین خواهد شد، صورت فلکی توتاتیس که به شکل صلیب است به عنوان یک یاد آوری از رویدادهای مهم برای طرفداران و کارشناسان آماتور ایتالیایی UAI محسوب می شود.

مشتري به عنوان درخشانترین ستاره روز سوم دسامبر در اپوزیسیون باقی می ماند و حتی بعد از غروب آفتاب نیز قابل مشاهده خواهد بود و از دوم دسامبر آبشاری از سیارات تمام طول شب و تا ساعات اولیه صبح افق را روشن خواهند کرد، در این ماه شما می توانید با چشم غیر مسلح زهره، زحل و عطارد را ببینید، صبح روز دهم، یازدهم و دوازدهم ماه دسامبر صورت فلکی "سه نفر" در کنار هلال ماه نازک قابل مشاهده خواهد بود.

تنها با یک عینک نجومی ساده در شب سوم و چهارم دسامبر ستاره ام 67 در برج سرطان قابل مشاهده است.

شب سیزدهم دسامبر صورت فلکی شکارچی تیر انداز به همراه صورت فلکی نست لوسیا به وضوح قابل مشاهده است. اوج بارش شهابی شب دهم و پانزدهم دسامبر خواهد بود.

کارشناسان UAI عنوان کردند: شرایط ماه دسامبر مطلوب ترین موقعیت برای رصد ستارگان است و مفید ترین مشاهدات از نیمه شب شبهای دسامبر تا اوایل صبح میسر است.

در شب 20 و 21 دسامبر کنترل خوبی بر فعالیتهای ursidi امکانپذیر است که از جمله این فعالیتهای می توان به مشاهده ستاره دنباله دار تاتل که آخرین بار در سال 1856 مشاهده شده اشاره کرد.

از دیگر رویدادهایی که در این ماه انتظار مشاهده آن در آسمان می رود بازگشت سیارک توتاتیس است، این جسم آسمانی با فاصله 6/9 میلیون کیلومتر از کنار زمین در تاریخ 11 و 12 دسامبر عبور خواهد کرد که این نزدیکترین حالت مشاهده این جسم است./ح
برچسب ها: رصد ، ستاره ، سیاره ، شهاب سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار