پليس فتا هشدار داد:

مراقب گوشي هاي تلفن همراه جديد باشيد

رئيس پليس فتا استان اصفهان با اشاره به نقش تخريب كننده نسل جديد گوشي هاي تلفن همراه در نقض حريم خصوصي مردم خواستار هوشياري بيشتر در استفاده از اين نوع گوشي ها شد.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ستار خسروي" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات كه در جمع دانش آموزان دبيرستان گزينه جوان شهر اصفهان سخن مي گفت اظهار داشت: فناوريهاي جديد به سرعت در حال تغيير و رشد هستند و اين فناوريها به خصوص تلفن همراه در كنار تمام مزايا و فرصت هايي كه براي بشر امروزي به ارمغان آورده اما حريم خصوصي بيشترين آسيب را از اين فناوريها متحمل شده است .
 
وي افزود: حريم خصوصي در جوامع سنتي و تا قبل از ورود تكنولوژي هاي جديد و شبكه هاي مجازي به زندگي مردم يك مفهوم خاص و مستحكم داشت اما حريم خصوصي امروزه يك مفهوم عام يافته و شكننده شده و به شدت مورد تعرض خواسته يا ناخواسته ديگران قرار مي گيرد.
 
اين مقام انتظامي با بيان يانكه افراد به همان نسبت كه با سوء استفاده از اين تكنولوژي ها حريم خصوصي ديگران را محترم نمي شمارند حريم خصوصي خود آنها نيز در معرض تعرض است .
 
وي بيان داشت:در بين اين تكنولوژي ها تلفن همراه نقش بسيار مخربي در نقض آشكار حريم خصوصي داشته و اين وسيله بدليل امكانات آن نظير بلوتوث ،ميكروفن، دوربين و ... بيشتر از ساير تجهيزات توانسته وسيله اي براي سوءاستفاده و نفوذ به حريم خصوصي ديگران قرار گيرد .
 
اين مقام مسئول گفت: مردم در استفاده از اين نوع گوشي ها بايد هوشياري بيشتري به خرج دهند زيرا به دليل نوع كاركردها و سرويس هاي ارائه شده به منبع سرشاري از اطلاعات شخصي و تصاوير و فيلم هاي خانوادگي و خصوصي تبديل شده اند به طوري كه هم اكنون پرونده هاي بسيار زيادي از سوءاستفاده از حريم هاي خصوصي در پليس فتا تشكيل مي شود.
 
سرهنگ خسروي در پايان در خصوص انجام برخي سواستفاده به وسيله نسل جديد گوشي هاي تلفن همراه هشدار داد و گفت: از فيلمبرداري و عكس برداري در حريم خصوصي و مهماني هاي خانوادگي خود خودداري كرده و همچنين از ذخيره اطلاعات و تصاوير و فيلم هاي خصوصي در تلفن همراه خودداري كنيد.
 
رييس پليس فتا تصريح كرد: به كساني كه قصد خريد گوشي تلفن همراه دارند توصيه مي كنيم تلفن همراه و وسايل حامل داده و تجهيزات جانبي را قبل از تحويل به افراد ديگر يا فروش، از اطلاعات تخليه كنيد تا غير قابل بازيابي باشد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار