خبرنگار شبکه "ان بي سي" آمريکا:

آمريکا دفعه قبل نيز شکار پهپاد توسط ايران را انکار کرده بود اما سرانجام به اين مسئله اذعان کرد

خبرنگار شبکه ان بي سيِ آمريکا در تهران گفت، آمريکا دفعه قبل نيز شکار پهپاد آمريکايي توسط ايران را انکار کرده بود، اما سرانجام پس از اذعان به اين مسئله، از ايران خواست آن را به آمريکا برگرداند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مجري شبکه ام اس ان بي سيِ آمريکا ابتدا گفت، نيروي دريايي ايران، يک فروند پهپاد آمريکايي را سرنگون کرده است. اين در حالي است که سخنگوي نيروي دريايي آمريکا، بلافاصله آنرا رد کرد و گفت، هيچيک از پهپادهاي آمريکايي در خاورميانه مفقود نشده است.  
"علي عروضي"، رئيس دفتر شبکه تلويزيوني ان بي سي آمريکا در تهران، طي گزارش زنده از دفتر اين شبکه در پايتخت ايران گفت، ايران اعلام کرده يک فروند پهپاد آمريکايي را که برفراز خليج پرواز مي کرده و وارد حريم هوايي ايران شده بوده، به تصرف خود درآورده اند. ايرانيان گفته اند اين پهپاد در  حال گشت زني بر فراز ايران و جمع آوري اطلاعات بوده است.  
عروضي تأکيد کرد، اين اولين باري نيست که چنين اتفاقي رخ داده است. فرمانده نيروي درياي سپاه پاسداران ايران گفت، نيروهاي ايراني اين پهپاد آمريکايي را که در حال گشت زني و جمع آوري اطلاعات بوده، مدت چند روزي زير نظر داشته و سرانجام با ايجاد اخلال، از راه دور، در سامانه الکترونيکيِ اين پهپاد، آن را تحت اختيار خود گرفته و به زمين نشانده اند.  
خبرنگار ان بي سي افزود، آخرين تصاوير تلويزيوني ايران نشان مي دهد که دو تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ايران، در حال بررسي اين پهپاد هستند که به نظر مي آيد پهپاد اِسکن ايگل آمريکايي که آنان آن را پايين آورده اند، باشد.
عروضي تأکيد کرد، هرچند آمريکا تسخير اين پهپاد توسط ايران را انکار کرده، اين مسئله دقيقاً به همين نحو در سال گذشته نيز رخ داده بود. ايران در آن زمان با ايجاد اخلال در سامانه اکترونيکيِ يک فروند پهپاد آمريکايي آن را به زمين نشاند و در اختيار گرفت، اما آمريکا ابتدا اين مسئله را به کلي انکار کرد. متعاقباً ايران تصاوير اين پهپاد را نشان داد و آمريکا ضمن اذعان به اين موضوع، از ايران خواست آن را به آمريکا مسترد کند.  
لذا ما بايد منتظر بمانيم تا ببينيم آيا آمريکا اينبار نيز به اين مسئله اذعان خواهد کرد يا نه؟  
جک جيکوبز، سرهنگ بازنشسته آمريکايي و تحليلگر سياسي و نظاميِ شبکه ام اس ان بي سي نيز در اين رابطه گفت، اين احتمال وجود دارد که آنان (ايرانيان) مانند دفعه‌ي قبل، يک فروند پهپاد آمريکايي را واقعاً در اختيار گرفته باشند.
اين کارشناس نظامي افزود، اين نوع پهپاد که ما (آمريکا) تعداد زيادي از آن را داريم، داراي پهناي بال حدوداً ده فوت (تقريباً سه متر) است و مي توان آن را از روي کشتي هاي نيروي دريايي به پرواز درآورد، زيرا داري پرتاب‌کننده‌ بادي است. ميزان سوخت اين نوع پهپاد براي حدود بيست ساعت پرواز کافي است.
اين پهپاد، توانايي استفاده از اشعه مادون قرمز را داشته و داراي بهترين فناوري رادار کوچک در صنعت (نظامي) است که تماميِ تجهيزات آن به اندازه ي يک جعبه کفش است.
سرهنگ جک جيکوبز در خاتمه افزود، اگر من نيز دولت آمريکا بودم، اين مسئله را انکار مي کردم. وي تأکيد کرد، اولين کاري که شما انجام مي دهيد، انکار است.
برچسب ها: ان بی سی ، پهپاد ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار