اقدام جدی در جهت حل مشکل دانشجویان علوم دریایی/رشد بالای دانشگاه های ساحلی

هم اکنون 2 گام اساسی برای حل مشکل دانشجویان رشته های علوم دریایی برداشته شده و تا 5 سال آینده اقدام جدی صورت می گیرد.

قدیمی، مدیر کل دفتر ارزیابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در بحث ورود دانشجویان به دانشگاه و اشتغال آنها در حوزه دریا و اقیانوسی باید بگویم که به طور طبیعی این مشکل حل می شود،چنانچه تنها با داشتن سرمایه های دولتی و مالی می توانیم  توسعه داشته باشیم.

وی افزود: باید این فرصت ها و پتانسیل های موجود در زمینه دریایی در کشور به خوبی معرفی شود تا با انتخاب دانشجویان در رشته های دانشگاهی در زمینه دریا و نهایتا بعد از فارغ التحصیلی این دانش آموختگان بازار خوبی برای دانشجویان فارغ التحصیل حاصل شود.

قدیمی تصریح کرد: هم اکنون 2 گام اساسی برای حل مشکل رشته های دانشگاهی دانشجویان فارغ التحصیل در زمینه دریا برداشته شد، که تا 5 سال آینده یک اقدام جدی در دستور کار قرار می گیرد.

* رشد بالای دانشگاه های ساحلی از سال 91  
قدیمی در ادامه گفت: با ایجاد دانشگاه های ساحلی حتما یک توسعه کمی در رابطه با رشته های جدید دانشگاهی در زمینه های دریایی حاصل می شود خصوصا در دوره های جدید تحصیلات تکمیلی برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه های ساحلی ما در حوزه تحصیلات تکمیلی از سال 90 رشد بالایی داشته و با بازنگری کردن برنامه ها مطابق با نیازهای روز مطمئن هستیم که یک بازار کار فعال تری نسبت به گذشته حاصل می شود.

قدیمی تصریح کرد: البته اقدامات دستگاه های ذي ربط و به کارگیری مساله سرمایه گذاری بخش های سرمایه گذاری می تواند مکمل اقدامات وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد تا بتوانیم بازار کاری موثر ایجاد کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار