تمديد رياضت اقتصادي در انگليس/تظاهرات در برابر منزل وزير خزانه‌داري انگليس

روزنامه دیلی تلگراف، در تحلیلی به قلم رابرت وینت نوشت: در نتیجه اعلام تصمیم جدید وزیر دارایی انگلیس، حدود 400 هزار نفر دیگر در این کشور مشمول قانون افزایش مالیات بردرآمد می شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف،  جرج اوزبورن بیانیه پاییز امسال خود را در میان پیش بینی های غم انگیزی درمورد امور مالی عمومی کشور، مانند لزوم اجرای اقدامات ریاضتی به مدت 6 سال دیگر صادر کرد.
اوزبورن تاکید کرد؛ نه تنها قانون افزایش مالیات بردرآمد شامل حال تعداد بیشتری از افراد می شود، بلکه افرادی که اکنون نسبت به دیگران مالیات بیشتری می پردازند، مجبور خواهند شد بخش بیشتری از درآمد خود را به خزانه تحویل دهند.
بدین ترتيب، هر مالیات دهنده موظف به پرداخت حدود 117 پوند مالیات بیشتر در سال خواهد شد.  
جورج اوزبورن، وزیر دارایی انگلیس در سخنرانی 45 دقیقه ای خود در پارلمان، تاکید کرد؛ برای کمک به کاهش میزان بدهی های کشور، همه باید سهم خود را بپردازند.  وی با بیان اینکه راه سختی در پیش است، گفت: انگلیس مسیر درست را طی می کند و در حال حاضر عقب نشینی به معنی فاجعه خواهد بود. 
بر اين اساس؛ اجرای برنامه سیاست ریاضت اقتصادی، دست کم تا سال 2018 یعنی یک دهه پس از آغاز بحران مالی تمدید شد.
از سوي ديگر، تظاهر کنندگان که ديشب در برابر دفتر نخست وزير و منزل وزير خزانه داري تجمع کرده بودند، به سياست هاي اقتصادي دولت اعتراض و اعلام کردند براي جبران کسري بودجه، به جاي افزايش ماليات ها و نيز حذف کمک ها به مردم فقير، بايد به جنگ در افغانستان و خريد جنگ افزارهاي هسته اي پايان داد. 
به گفته سخنرانان در اين تظاهرات، اقشار فقير جامعه، تاوان نادرستي سياست هاي اقتصادي دولت انگليس را مي پردازند زيرا دولت با افزودن بر مشکلات مردم فقير، فقط به فکر منافع ثروتمندان است. 
تظاهرات ديشب در برابر منزل وزير خزانه داري انگليس، به دعوت اتحاديه هاي کارگران، دانشجويان، معلمان و مخالفان جنگ انگليس برگزار شد. 
گفتني است؛ سقف درآمد معاف از مالیات در انگلیس باز هم کاهش یافته است و اکنون افرادی که درآمد آنها کمتر از 100 هزار پوند در سال است، مالیات بردرآمد نخواهند پرداخت.
برچسب ها: ریاضت ، اقتصادی ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار