اردبیل /

تهدید عسل "سبلان" اردبیل با ورود عسل تقلبی/ ضرورت تشدید نظارتها

طی ادوار گذشته عسل اردبیل در سراسر کشور با نام "عسل سبلان" از محبوبیت خاصی برخوردار بود، اما ورود عسلهای تقلبی و غیراستاندارد به شبکه توزیع استان، بازار این محصول را با تهدیداتی مواجه کرده تا صدای مصرف کنندگان و مسئولان استان درآید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عرضه عسلهای تقلبی در بازار، عسل طبیعی با برند "سبلان" را از رونق انداخته و تولید کنندگان اصلی استان را به جهت عدم استقبال خریداران متضرر کرده است به همین جهت عسل سبلان که در سالهای نه چندان دور یکی از برندهای معروف عسل بوده امروزه کمتر در سفره های مردم دیده می شود.

عسل سبلان در سطح کشور شناخته شده بوده و خود را به سفره غذایی مردم در استانهای مختلف کشور تزریق کرده و در بازار مصرف تقاضا دارد، اما در سالهای اخیر به جهت عدم نظارت کافی و برخورد قاطع با متخلفان و متقلبان نوع تقلبی این محصول بیشتر از اصل آن عرضه می شود.

برخورد قاطع با متخلفان در تولید عسل می تواند از چنین آفتی جلوگیری کرده و صنعت تولید عسل در استان را تقویت کرده و منجر به صادرات عسل باکیفیت سبلان شود.

مسئولان استان نیز با پی بردن به وضعیت نامناسب عرضه عسل سبلان عزم خود را برای مبارزه با متخلفان جزم می کنند اما به جهت خلاهای قانونی از تعیین متولی اصلی برخورد با متخلفان بازمانده اند/س 


برچسب ها: اردبیل ، تهدید ، عسل ، سبلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.