"مارها" ماهرتر از "پرندگان" پرواز می کنند

مارها پرنده هایی هستند که می توانند تا مسافت 100 متر در هوا پرواز کنند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران و به نقل از یوپی نیوز، 2700 گونه مار در دنیا وجود دارد که آن ها را به 30 خانواده تقسیم کرده اند و بیشتر آن ها برای انسان ها بی خطر هستند.

براساس این گزارش مار زنگی یکی از سریعترین کشنده ها در جانوران است كه به آرامی حرکت مي کند و ناگهان نیش مي بزند و زهرش بسیار کشنده است این مار می تواند در هوا شناور باشد و از درختی به درخت دیگر آویزان باشد.

مارها از ترکیبی از ساختار سطح و متقاطع بدنشان با زاویه ای که در هنگام پرواز به بدن خود می دهند به زاویه حمله شهرت دارد استفاده می کنند.

برای آغاز پرواز از روی شاخه یک درخت این مارها بخش جلویی بدن خود را به پایین انداخته و پیش از پریدن و شتاب دادن به سمت جلو شکل j مانند به بدن خود می دهند این حرکت باعث می شود مار در هوا پرتاب شود.

مارها قدرت غلبه بر نیروی گرانش را ندارند و تنها شدت نیروهای این جاندار است که موجب شگفتی می شود و شکل خاص بدن آن بیشتر به یک لبه تیز شباهت دارد و مانند پرندگان پر ندارد.

تنها تفاوت پرواز پرندگان با مارها در این است که مارها نمی توانند خود را در هوا ثابت نگه دارند و به تدریج به زمین سقوط می کنند./ح

برچسب ها: مار ، پرواز ، نیش زدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار