مشهد/ رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت کشور:

نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت تقویت شود

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت کشورگفت: نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت تقویت شود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی ایمان ابراهیم بای سلامی در آستانه برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با اشاره به تعریف سازمان جهانی گردشگری، یکی از اهدافی که می تواند گردشگر را برانگیزاند تا عزم سفر نماید، مسافرت به منظور سلامتی است، اظهار کرد: گردشگری سلامت یک صنعتی است که بخش‌های متفاوتی از خدمات را شامل می‌شود و 2 صنعت پزشکی و گردشگری را با هم ادغام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت دارای 4بعد اصلی شامل گردشگری پیشگیرانه، گردشگری تندرستی، گردشگری درمانی و گردشگری پزشکی است که هرکدام مولفه‌های خاص خود را در زمینه‌های تخصصی گردشگری دارد.

ابراهیم بای سلامی با اشاره به گردشگری پیشگیرانه، گفت: گردشگری پیشگیرانه به نوعی از مسافرت گفته می‌شود که افراد از محل دائم زندگی خود در راستای حفظ، بهبود یا به دست ٱوردن مجدد سلامت جسمی و ذهنی به گردشگری می‌پردازند.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت کشورخاطرنشان کرد: مسافرت به دهکده‌های سلامت و مناطق دارای چشمه‌های آب معدنی و آب گرم برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره و تجدید قوا بدون مداخله و نظارت پزشکی و در مواردی که گردشگر بیماری جسمی مشخصی نداشته باشد را گردشگری تندرستی می‌گویند.

وی ادامه داد: مسافرت به منظور استفاده از منابع درمانی طبیعی مانند آبهای معدنی، نمک و لجن‌درمانی در راستای درمان برخی بیماری‌ها یا گذران دوران درمان تحت نظارت و مداخله پزشکی را گردشگری درمانی گویند.

ابراهیم بای سلامی گردشگری پزشکی را از مهمترین انوام گردشگری سلامت دانست و اضافه کرد: مسافرت به منظور درمان بیماری‌های جسمی یا انجام نوعی از عمل‌های جراحی تحت نظارت پزشکان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را گردشگری پزشکی می‌گویند که در این نوع از گردشگری سلامت، بیمار ممکن است پس از درمان و معالجه نیازمند استفاده از فضاها و خدمات گردشگری درمانی دیگری نیز باشد.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت کشور گفت: طب سنتی در گردشگری سلامت می‌تواند در کنار درمان‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد چراکه کشورهای کمی از این نوع از درمان استفاده می‌کنند و بیشتر متعلق به کشورهای اسلامی است که در جذب گردشگر سلامت از کشورهای اروپایی به سمت ایران نقش به‌سزایی دارد.

وی عنوان کرد: سهم سالانه گردشگری سلامت ایران با توجه به ظرفیت‌های پزشکی که کشور دارا است بسیار اندک است و نسبت به کشورهای ترکیه، اردن و هندوستان در جایگاه پائین‌تری قرار داریم.

ابراهیم بای سلامی تاکید کرد: گردشگری به تنهایی از رشته‌هایی است که در اشتغال‌زایی افراد موثر است و در ارزآوری و پائین آوردن نرخ بیکاری در کشور تاثیر دوچندانی دارد.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت کشور اظهار کرد: نقش ارتباطات راه دور و فضای مجازی در جذب گردشگر سلامت نقش موثری دارد و می‌توان با استفاده از این امکانات مجازی و پائین آوردن هزینه‌های گردشگران، اعتماد گردشگران را بیشتر به کشور جلب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید فعالیت خود را به شکل گسترده‌تری ادامه دهد و به شکل فعال در زمینه گردشگری سلامت و اقتصاد کشور موثر واقع شود.

ابراهیم بای سلامی نقش بیمارستان فوق تخصصی رضوی را در توسعه گردشگری سلامت ارزشمند دانست و ادامه داد: خوشبختانه بیمارستان رضوی نقش محوری در توسعه و تامین گردشگری سلامت خصوصا در شرق کشور دارد و می‌توان با تجهیز بیمارستان‌های دیگر و تامین زیرساخت‌های گردشگری موثر واقع شد.

گفتني است سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود/س

برچسب ها: نقش ، خصوصی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.