افزایش تولید خودرو در گرو رفع مشکلات صنعت قطعه

عضو انجمن قطعه‌سازان گفت: رفع مشکلات تامین ارز، کمبود نقدینگی و پرداخت تسهیلات بانکی به قطعه‌سازان و خودروسازان، لازمه افزایش تولید خودرو است.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:تا کنون بیشتر خودروسازان و قطعه‌سازان موفق به دریافت ارز از اتاق مبادلات نشده‌اند.
 
وی با بیان اینکه قیمت  مواد اولیه در سال جاری حدود 3 برابر شده است، افزود: به این ترتیب قیمت تمام شده تولید خودرو افزایش یافته اما قیمت فروش این محصول متناسب با آن رشد نداشته است.
 
عضو انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: در این میان بانک‌ها نیز از پرداخت تسهیلات به خودروسازان و قطعه‌سازان خودداری می‌کنند بنابراین مشخص نیست که صنعتگران چگونه باید منابع لازم برای جبران رشد هزینه‌های تولید را تامین کنند.
 
وی در خصوص تسهیلات هزار میلیاردی خودروسازان برای پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت:تاکنون این تسهیلات به صنعت خودرو پرداخت نشده و بنابراین همچنان مشکلاتی در پرداخت بدهی های معوقه قطعه سازان وجود دارد.

نجفی منش افزود: نتیجه چنین وضعیتی کاهش حدودا 50 درصدی تولید خودرو در کشور است به‌گونه‌ای که قطعه‌سازان نتوانسته‌اند منابع مالی مورد نیاز برای خرید مواد اولیه و تولید محصول را تامین کنند./س

برچسب ها: قطعه ، تولید ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.