مازندران/ رئیس جمهور ؛

تعداد واحدهای مسکونی بیشتر از تعداد خانوار در کشور

رئیس جمهور گفت برای نخستین بار در تاریخ ایران تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارها پیشی گرفته است و این مسئله گام اول خانه‌دار شدن ایرانی‌هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مازندران ، احمدی نژاد در مراسم افتتاح چند طرح تحقیقاتی و بهره‌برداری از 11000 مسکن مهر استان مازندران با اشاره به اینکه در گام دوم باید به کیفیت مسکن بپردازیم، اضافه کرد: این کار نیز با تدبیر مناسب انجام خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در استان مازندران افزود مازندران از دیرباز مرکز و پایگاه انتشار اندیشه‌های ناب علوی و حسینی بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام مازندران همیشه در خدمت اسلام و انقلاب بوده است، یادآور شد: در روزهای انقلاب و پس از انقلاب شاهد بودیم که مردم مازندران با تمام وجود از دستآوردهای انقلاب حراست کردند.

احمدی نژاد به عملکرد دولت در بخش مسکن مهر اشاره کرد و گفت براساس اعلام مسئولان استان تا پایان سال جاری بیش از 15 هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی سال آینده نیز 45 هزار مسکن واحد مهر به جمع پروژه‌های مسکن مهر مازندران اضافه می‌شود.

وی پروژه مسکن مهر را یک کار امدادرسانی توصیف کرد و در عین حال گفت: مشکلات کمی و کیفی باید به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود.

رئیس جمهور با اعلام اینکه ساخت مسکن مهر به تعداد 5 میلیون واحد در دنیا بی‌نظیر است، اضافه کرد: ظرف 5 سال گذشته 5 میلیون مسکن مهر تحویل مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه مسکن فقط سرپناه نیست، از واحدهای مسکونی به عنوان محل رشد، بالندگی و تربیت انسان‌ها یاد کرد.

احمدی نژاد به گرانی مسکن در برخی استان‌ها از جمله مازندران و تهران اشاره کرد و یادآور شد: این مشکل نیز با تدبیر مناسب باید حل و فصل شود.

رئیس جمهور وسعت ایران را 187 میلیون هکتار برشمرد و اظهار داشت: باید به طور میانگین به هر خانوار یک هکتار زمین اختصاص یابد.

احمدی‌نژاد نوع شهرسازی‌ها را در کشور غلط عنوان و خاطرنشان کرد: ضابط‌ه های بی مورد، افزایش قیمت مسکن را به دنبال دارد.

وی به قابلیت‌های کشاورزی در کشور به ویژه در مازندران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 50 میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم و این در حالی است که فقط 14 میلیون هکتار کشت و زراعت می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به رونمایی طرح تحقیقاتی دانشگاه صنعتی بابل گفت: مشکل اصلی سه استان شمالی دفع نامناسب زباله است و شیرآبه‌های زباله نیز مشکلات استان های شمالی را بیشتر کرده است.وی با اشاره به رونمایی دستگاه تصفیه شیرآبه‌های زباله اعلام کرد: دولت مشتری و خریدار این فن‌آوری نانو است.

رئیس جمهور به محدودیت‌های دشمنان اسلام و ایران برای کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود محدودیت‌ها، ملت ایران با پیشرفت روز افزون در حال حرکت است. رئیس جمهور به افتتاح 100 کیلومتر راه روستایی در مازندران اشاره کرد و گفت: باید به مرحله توانمندی برسیم که راه روستایی بدون آسفالت نداشته باشیم و این امر شدنی است.رئیس جمهور با تأکید بر این نکته که در کشورمان نیز برای اجرای عدالت با مشکلات زیادی روبرو هستیم، اضافه کرد: دشمنان نمی‌خواهند بگذارند ایران به جایگاه اصلی خود برسد، چون تمام معادلات را برهم می زند.وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام ایران همیشه در مقابله با ایران و برخورد با کشورمان اشتباه می‌کنند، گفت: تاریخ ایران از پرحادثه‌ترین تاریخ‌های دنیاست.

وی با اشاره به اینکه دشمنان باید بفهمند که باید مثل آدم با مردم ایران حرف بزنند، خطاب به دشمنان اسلام اظهار داشت: اگر با ایران دوستی کنید، به نفع شماست.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه عوامل داخلی و خارجی در حال انتقام گیری از ملت ایران هستند، بیان داشت: دشمنان باید بفهمند که حرکت ملت ایران با تحریم و نوسانات ارز متوقف نمی‌شود.

احمدی نژاد به ثبت آئین‌های عاشورایی توسط سازمان میراث فرهنگی با محوریت مازندران اشاره و اضافه کرد: چقدر خوب شد که ثبت آئین‌های عاشورایی در مازندران انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خدا انسان را برای خدایی شدن خلق کرده است، تمام عاشورا را هنرنمایی خدا دانست.

رئیس جمهور در پایان از آئین‌های عاشورایی به عنوان ظرف انتقال فرهنگ یاد کرد و گفت: تمام سرزمین ایران اسلامی عاشق آئین‌های عاشورایی هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.