همدان/

نخستین گردهمایی راهنمایان گردشگری در همدان

نخستين گردهمايي راهنمايان گردشگري همدان به منظور تشکيل انجمن صنفي راهنمايان گردشگري در استان با هدف پيگيري حقوق راهنمايان گردشگري تشکيل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ مديرکل ميراث‌ فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري استان همدان اظهار داشت: ايجاد تعا مل با ديگر تشکل‌هاي گردشگري همچون آژانس‌ هاي مسافرتي، هتل‌ها و ساير مجموعه‌هاي مرتبط ، ايجاد زمينه اشتغال براي راهنمايان گردشگري و انسجام قانوني در تبيين نوع وظايف و فعاليت‌هاي راهنمايان گردشگري از اهداف اين انجمن است.
عليرضا ايزدي پس از مروري بر نقش تعيين‌کننده راهنمايان در شکوفايي صنعت گردشگري، آن‌‌ها را از مهمترين ارکان گردشگري استان دانست و افزود: از سال 86 که دوره‌‌هاي آموزشي راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي پس از چند سال سکوت‌ کاري در همدان برگزار شد، تعدادي از علاقه‌‌مندان به اين رشته توانستند با گذراندن اين دوره آموزشي موفق به دريافت کارت راهنما از سوي سازمان ميراث ‌فرهنگي شوند.
وي با اشاره به برگزاري دوره آموزش راهنمايان گردشگري استان در سال گذشته افزود: پس از پايان دوره تعداد راهنمايان افزايش يافت، به طوري‌ که تا امروز حدود 150 راهنماي گردشگري استان دوره‌هاي تخصصي را در اين زمينه گذرانده ‌اند و تعدادي نيز موفق به دريافت کارت و کد شده ‌اند.
وی عنوان کرد: پس از بالا رفتن آمار راهنمايان گردشگري در همدان اين افراد توانستند بيش از پيش در زمينه معرفي همدان تلاش کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.