قديري ابيانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تداوم مبارزات مردم بحرين نشانه ايمان آن‌ها به پيروزي است

کارشناس مسائل استرات‍‍ژ‍يک با اشاره به اينکه حکام بحرين از جمله دست نشانده‌ترين و فاسدترين حکومت‌ها هستند، گفت: تداوم مبارزات مردم بحرين، نشانه بيداري و ايمان آن‌ها به پيروزي است.

محمدحسن قديري ابيانه کارشناس مسائل استرات‍ژيک در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره شدت يافتن سرکوب قيام مردم بحرين از سوي رژيم آل خليفه اظهار داشت: تداوم مبارزات مردم بحرين، نشانه بيداري و ايمان آنها به پيروزي و احساس تکليف براي نجات کشورشان از سلطه حکام جابر و استکبار جهاني است.
 
وي افزود: موضوع مبارزه در بحرين، فقط مبارزه با نظام فاسد و سلطنتي آن کشور نيست، بلکه مبارزان متوجه شده‌اند که رژيم حاکم، عملاً در پي سلب مليت،‌ هويت و ماهيت اصلي مردم بحرين به وسيله اعطاي تابعيت به غيرشيعيان و تغيير ترکيب جمعيتي است.
 
قديري ابيانه تصريح کرد: حکام بحرين از جمله دست‌نشانده‌ترين،‌ فاسدترين و وابسته‌ترين حکومت‌ها هستند و مردم، مبارزه‌اي سخت در پيش رو دارند.
 
سفير اسبق ايران در مکزيک و استراليا با اشاره به اين که مبارزه در بحرين، کليد استارت مبارزه در ساير مناطق خليج فارس است، گفت: به همين علت، همه حکومت‌هاي ارتجاعي منطقه از قيام مردم نگران شده و تلاش براي سرکوب آن دارند، اين در حالي است که آمريکا نيز براي حفظ منافع نامشروع خود در خليج فارس، نياز به حفظ رژيم بحرين به عنوان پايگاه ناوگان پنجم خود دارد و براي آن تلاش مي‌کند.
 
وي افزود: ملت ايران و ساير ملل مسلمان، بايد بُعد ديپلماسي عمومي خود را تقويت کرده و از اين طريق، افکار عمومي را آگاهي بخشيده و جهانيان را از وقايع بحرين، مطلع کنند.
 
قديري ابيانه با اشاره به ادعاي مطرح شده مبني بر دخالت جمهوري اسلامي ايران در اوضاع بحرين، اظهار داشت: اين گونه ادعاها، تلاش آل خليفه براي ناديده گرفتن مبارزات مردمي و نسبت دادن آن به خارج از بحرين است.
 
اين کارشناس مسائل استراتژيک درباره اظهارات اخير وزير خارجه بحرين مبني بر لزوم تشکيل شوراي ايرانيان مخالف با نظام جمهوري اسلامي ايران، گفت: اظهارات وزير خارجه بحرين درباره تشکيل شوراي ايرانيان مخالف با جمهوري اسلامي، مانند آنچه که تروريست‌ها در سوريه با حمايت اسرائيل و آمريکا انجام داده‌اند، مصداق حماقت مقامات بحريني است، غافل از آن که 3 سال است تروريست‌ها با حمايت بيگانگان در ايران فعاليت کرده و سرکوب شده‌اند و محلي از اعراب ندارند، لذا هر گونه تحرک ضد انقلاب با مشت محکم ملت ايران، در هم خواهد شکست.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: قدیری ، قیام ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار