سنندج/

زمینه صادرات فرش کردستان از مرزهای این استان فراهم شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از فراهم کردن زمینه برای صادرات فرش از مرزهای این استان خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج ، شاه غیبی گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته قرار است که زیرساخت های لازم در راستای انجام صادرات فرش از مرزهای استان کردستان تامین و فراهم شود.
وی افزود: هم اکنون کردستان یک مرز بین المللی و دو بازارچه مرزی دارد که با توجه به ظرفیت ویژه این استان در زمینه تولید فرش می توان در حوزه صادرات از این امکانات به خوبی بهره برداری کرد و انتظار می رود که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته هر چه سریعتر زمینه برای اجرایی کردن صادرات فرش از مرزهای کردستان فراهم شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: انجام صادرات فرش از مرزهای استان کردستان زمینه را برای افزایش تولید فراهم کرده و در کنار آن باعث رشد صادرات می شود که این دو اقدام در کنار همدیگر می توانند ایجاد شغل های جدید در کردستان را به دنبال داشته باشند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 90 هزار بافنده فرش دستباف در کردستان فعالیت می کنند، گفت: در حال حاضر این میزان بافنده فرش دستباف در استان کردستان در هر سیکل کاری 60 هزار متر مربع فرش تولید و وارد بازار می کنند که این مهم ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات در این استان به شمار می رود./س
برچسب ها: اشتغال ، صادرات ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.