اصفهان/

اطلاعات هواشناسی باید از این اداره دریافت شود

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: اطلاعات هواشناسی بویژه در مسائل حساسی مانند آلودگی هوا باید به طور مستقیم از این اداره کل دریافت شود.

 مهدی صالحی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار کرد: به دنبال افزایش میزان صحت پیش بینی های هواشناسی در سال های اخیر و همچنین افزایش حساسیت بخش های مختلف کشور و استان به موضوع هوا، آب، اقلیم و محیط زیست انتظار جامعه از هواشناسی افزایش یافته و خواهان نقش بیشتر آن در مدیریت استان و کشور هستند.
وی افزود: ایجاد رابطه تنگاتنگ بین هواشناسی با کاربران می تواند کارایی پیش بینی و پیش آگاهی ها را بیشتر کند.
به گفته وی یکی از بزرگترین مشکلات هواشناسی استان اصفهان این است که با کاربرانش ارتباط مستقیم ندارد و بسیاری از اطلاعات هواشناسی از این اداره کل گرفته نمی شود.
صالحی تاکید کرد: ارائه خدمات هواشناسی از طریق صدا و سیما، تلفن گویا، سامانه پیام کوتاه، سایت هواشناسی، فکس اتومات و دوربرگردان همه روزه حتی در ایام تعطیل به منظور بهبود رابطه با کاربران صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: چنانچه سازمان یا اداره ای به اطلاعیه یا پیش بینی نیاز دارد باید با هواشناسی تماس بگیرد و بویژه رسانه های مکتوب بعد از کسب نظر اداره کل هواشناسی با قلم انتقاد نسبت به آن موضع گیری کنند.
به گفته وی اداره کل هواشناسی از واژه پیش بینی وضع هوا استفاده می کند یعنی صحبت از یک احتمال است و پیش بینی صد درصد هوا و شرایط جوی نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا امکانپذیر نیست.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان بیشترین ایستگاه هواشناسی را در کشور دارد، گفت: 21 ایستگاه سینوپتیک اصلی و سینوپتیک تکمیلی در استان اصفهان مستقر شده است.
صالحی افزود: باتوجه به اینکه هواشناسی شبکه های دیده بانی متنوعی مانند ایستگاه های سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران سنجی، جو بالا و خودکار در استان ایجاد کرده و خروجی عددی پیش بینی وضع هوا و آخرین تصاویر ماهواره های هواشناسی را دارد بنابراین تنها ارگانی است که توان پایش شرایط جوی را به صورت مستمر داراست.
وی همچنین با اشاره به مشکلاتی مانند آبگرفتگی معابر عمومی و یا اختلال در تردد جاده ای گفت: اداره کل هواشناسی تنها وظیفه اطلاع رسانی دارد و رفع مشکلات مذکور با سایر ارگان های اجرایی است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.