شفاف سازي اطلاعات با سامانه نوين فروش بليت قطار/ افزايش 20 درصدي قيمت بليت با اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها

قائم مقام شرکت راه ‌آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: شفاف سازي اطلاعات فروش بليط قطارها با سامانه نوين فروش بليط انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، زارع در نشست خبري با اشاره به اينکه شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران در قانون هدفمند کردن يارانه ها کمترين بخش را در دريافت يارانه شامل مي شد ، گفت:  قيمت بليت قطارها با اجراي فاز دوم هدفمند کردن يارانه ها تنها 20 درصد افزايش مي يابد.

وي با اشاره به سامانه برنامه ريزي و نظارت فروش بليت قطار ، گفت: اين سامانه نقش موثري در شفاف سازي اطلاعات فروش بليت دارد.

قائم مقام شرکت راه آهن با اشاره به اينکه برنامه و نظارت فروش در ارائه عادلانه بليت به مسافران کمک مي کند، افزود: در صورتي که آژانسي در فروش بليت تخطي کند يا بليت را بدون نام صادر کند اين سيستم به سرعت مجوز آن‌ آژانس را لغو خواهد کرد.

وي در ادامه اظهار داشت: در طول تمامي مراحل طراحي و آزمايش سيستم نظارت بر فروش بليت هيچ پولي از شرکت هاي مسافر بري گرفته نمي شود.

زارع در ادامه تصريح کرد: اين سامانه بلافاصله پس از فروش بليت مبلغ آن ر ا به مالک واريز مي کند.

زارع با بیان اینکه در بخش باری هم این رویکرد را دنبال کرده ایم، گفت: سامانه برنامه ریزی و نظارت بر فروش بلیت به دلیل بعد نظارتی شرکت راه آهن است که در آن در ابتدا برنامه ریزی و سیر و حرکت قطارها تعیین شده است که بر روی سیستم راه آهن متصل می شود.

وی تصریح کرد: مدیریت و فروش بلیت هم بر روی سامانه مرکزی لینک می شود تا تمامی این اطلاعات بر روی یک سامانه مرکزی وجود داشته باشد و شرکت راه آهن بتواند بر نوع فروش شرکت ها نظارت کند.

قائم مقام شرکت راه آهن با اشاره به مدیریت مالی در این سامانه اظهار داشت: این سامانه روابط مالی بین شرکت ها و راه آهن را شفاف می کند که برای این منظور با توافق شرکت ها با یک بانک امین مذاکره کردیم تا درآمدها مستقیم به حساب آن بانک واریز شود و پس از 24 ساعت درصد هر کدام از شرکت ها برای آنها واریز می شود.

زارع يادآورشد: این سامانه می تواند همه را به حق و حقوق خود برساند به خصوص در بخش بار که با حجم سنگین مطالبات روبرو هستیم و در بخش مسافری هم مطالبات خیلی سریع پرداخت می شود./عب
برچسب ها: بلیط ، قطار ، هدفمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.