جدیدترین راهکار آمریکا برای مقابله با قتل عام مسلحانه

با وجود فجایع بی شماری که روزانه در آمریکا به دلیل تصویب قانون حمل سلاح اتفاق می افتد، هنوز هم دولت آمریکا راه حل مناسبی برای مواجهه با این موضوع نیافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، چندین روز از واقعه تیراندازی مخوف در یکی از مدارس ابتدایی آمریکا می گذرد و این بار نیز مانند دفعات پیشین، بحث بر سر حق حمل سلاح توسط شهروندان، موضوع روز این کشور شده است.

 

با این وجود به نظر می رسد هیچ یک از مقامات آمریکایی بر سر راه حلی برای جلوگیری از وقوع چنین فجایع دلخراشی توافق نظر ندارند.

 

رویترز می گوید آمریکا کشوری است که از هر 100 نفر، 90 نفر مسلح بوده و بیش ترین میزان خریداری سلاح از میان سلاح هایی که در جهان به فروش می رسد متعلق به این کشور است.

 

آمارها نشان می دهد اکثر مردم آمریکا بیش از هر زمان دیگر در تاریخ این کشور از حق شهروندی مالکیت سلاح حمایت می کنند.

 

این امر در حالی است که به نظر می رسید این بار پس از قتل عام 20 دانش آموز ابتدایی و شش معلم در مدرسه سندی هوک در آمریکا، مسئولان ذیربط و نیز اوباما که گفته می شود طی 4 سال گذشته هیچ گونه اقدامی برای کاهش حمل سلاح در آمریکا صورت نداده است، راه چاره ای را برای حل و فصل این معضل در پیش گیرند.

 

با این وجود، هنوز هم اقدام کارآمدی صورت نگرفته و خانواده های آمریکایی هر روز فرزندان خود را با ترس و وحشت روانه مدرسه می کنند.

 

آن چه با توجه به انتشار اخبار جهانی در این خصوص قابل ملاحظه می باشد آن است که به نظر می رسد آمریکایی ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیمی جدی برای مواجهه با جرایمی از این قبیل، هر یک به گونه ای شیوه ای را برای جلوگیری از چنین حوادث تأسف باری در پیش گرفته اند.

 

در این میان می توان به بیش از 200 تن از معلمان آمریکایی اشاره کرد که در دوره آموزش تیراندازی پیشنهادی شورای ورزش تیراندازی یوتا شرکت کرده و آموزش تیراندازی می بینند. این دوره یک هفته پس از آغاز کمپین بسیار جنجال برانگیز استقرار گاردهای مسلح در تمامی مدارس آمریکا توسط انجمن ملی اسلحه، که گروه لابی قدرتمند سلاح ملی است، صورت گرفت.

 

به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، یوتا یکی از دو ایالت آمریکایی است که امکان حمل سلاح های مخفی در مدرسه را برای معلمان دارنده مجوز فراهم می آورد.

 

استفان پرات، معلم کلاس سوم و یکی از 200 شرکت کننده در دوره آموزشی مذکور، می گوید "تصور می کنم اگر چنین فرصتی پیش بیاید، فرصت بسیار خوبی برای حفظ جان دانش آموزها و معلمان خواهد بود".

 

همچنین کیسی هانسن، از دیگر معلمان شرکت کننده در این دوره، در مصاحبه ای با رویترز می افزاید "اگر با تیراندازی مانند تیرانداز مدرسه کانکتیکات رو به رو شوم، کاملاً آمادگی دارم تا با اسلحه خود به وی شلیک کنم". او گفت برای خریداری اسلحه طی مدت زمانی کوتاه برنامه ریزی کرده و قصد دارد تا اسلحه اش را به محل کار بیاورد.

 

بر اساس گزارش های منتشر شده در روزنامه های انگلیسی، واین لاپیر، رئیس انجمن ملی اسلحه، پس از حادثه تیراندازی در مدرسه سندی هوک، با اشاره به این که عدم استقرار گاردهای مسلح در مدارس همان طور که در فرودگاه ها و دیگر ساختمان های مرکزی رایج بوده دیوانگی است، به واکنش خشم آلود اتحادیه های معلمان و نیز حامیان کنترل حمل سلاح دامن زد.

 

در این میان، انجمن آموزش ملی که بزرگترین اتحادیه آموزشی در آمریکا است، این مسئله را مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان می کند که مدارس، محل پرورش و یادگیری اند و سلاح ها نباید در آن جایی داشته باشند.

 

مسئله ترغیب تعداد بیش تری از معلمان برای حمل سلاح در یوتا نیز انتقاداتی را به دنبال داشته است. کارل لیر، وکیل ارشد اداره آموزش یوتا در مصاحبه ای با فاکس نیوز اذعان کرد "این مسئله یک ایده وحشتناک است؛ ایده ای هولناک، وحشتناک، ناکارآمد و فاسد".

 

با این حال، به نظر می رسد ایده وجود معلمان مسلح در برخی ایالت های جنوبی و غربی، مانند اوهایو و آریزونا، که در آن جا شکار متداول بوده و مالکیت اسلحه در سطح بالایی قرار دارد، مورد قبول عامه واقع شده است.

 

به گزارش روزنامه تلگراف، پلیس نیویورک از برنامه سالانه بازخرید شهری که تولید کننده 901 اسلحه دستی، 698 تفنگ و 363 اسلحه ساچمه ای –و دو پرتاب کننده راکت- بود، ابراز تأسف کرد.

 

با وجود جرایم روزافزون و فجایع بی شماری که روزانه در آمریکا به دلیل تصویب قانون حمل سلاح در این کشور اتفاق می افتد باید دید آیا اوباما و مقامات رسمی آمریکا راه چاره ای را برای نجات از این مهلکه در نظر می گیرند یا آن که همچنان خواستار افزایش قتل و کشتار مسلحانه در آمریکا هستند!

برچسب ها: اسلحه ، آمریکا ، وبگردی ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار