موضع گيري شديد ديپلماتهاي صهيونيست عليه نتانياهو

شماري از ديپلماتهاي صهيونيستي به انتقاد صريح از سياستهاي نتانياهو نخست وزير اين رژيم روي آورده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو سوئيس ؛ در حالي که کمتر از يک ماه به انتخابات پارلماني اسرائيل مانده است، بنيامين نتانياهو از طرحهاي جديد ساخت شهرک هاي يهودي نشين اطراف قدس خبر داده است تا بتواند آراي يهوديان افراطي را به دست آورد .

روز گذشته در نشست سالانه سفيران اسرائيل، روم پروزر نماينده اسرائيل در سازمان ملل در نيويورک از مشاور امنيت نتيانياهو پرسيد چرا تصميم گرفته شد ساخت شهرکها در منطقه ئي يک (در کرانه باختري) اندکي پس از پذيرش فلسطين به عنوان عضو غيرناظر سازمان ملل   اعلام شود؟

«ئي يک»  در منطقه اي بين شهرکي در کرانه باختري و شرق قدس  واقع است و اگر در آن شهرک احداث شود، وحدت ارضي فلسطين به کلي از بين خواهد رفت. سفيران اسرائيلي به طور گسترده اظهار نظر روم پروزر را تشويق کردند. اين رفتار نوعي شورش در قبال نتانياهو تلقي مي شود. مشاور امنيتي نتانياهو به خشم آمد و گفت اگر سياستهاي دولت مورد پسند شما نيست يا وارد عرصه سياست شويد يا از سمت خود  استعفا کنيد.

از سوي ديگر شيمون پرز رئيس رژيم  اسرائيل  نيز هفته گذشته اعلام کرد محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين تنها رهبر عربي است که امروز خواهان صلح و   مبارزه با تروريسم در کشوري فلسطيني و غيرنظامي شده است. وي گفته است بايد مذاکرات با عباس سريعا از سرگرفته شود و تنها مخاطب اسرائيل، محمود عباس خواهد ماند.

اين درحالي است که موضع دولت اسرائيل با اين اظهارات تفاوت دارد. دولت نتانياهو محمود عباس را به  نقض موافقتنامه اسلو متهم کرده است. حزب ليکود در بيانيه اي شديد اللحن از موضع شيمون پرز به شدت انتقاد کرده است اما پرز روز گذشته اعلام کرد هيچ ايرادي در مذاکره با حماس نيست و اگر حماس به شروط جامعه بين الملل احترام بگذارد  چرا نمي توان با آن وارد مذاکره شد؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار