آيت الله مجتبي تهراني در منش و رفتار از امام خميني(ره) تاثير مي گرفت

آيت الله مجتبي تهراني سرشار از علم،بصيرت و تقوا و از نظر اخلاقي به شدت از حضرت امام خميني(ره) متاثر بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ آيت الله مجتبي تهراني متولد سال 1312 در تهران بود كه علاوه بر تدريس در حوزه هاي علميه تهران،عضو مجمع و مستعد ام القداي انقلال اسلامي به شمار مي رفت.
اين مرجع تقليد جهان تشيع،با جديت و پشتكار بسيار،دروس سطح را به سرعت تمام كرد و در سنين نوجواني به محضر علمي بزرگاني چون امام خميني(ره)،مرحوم آيت الله العظمي بروجردي،آيت الله العظمي گلپايگاني و مرحوم علامه طباطبايي راه يافت.
ايشان با نبوغ و پشتكاري كه از خود نشان دادند در جواني به درجه رفيع اجتهاد رسيده و به زودي توانستند از نزديكان و خصيصين حضرت امام(ره) قرار گيرند.
حاج آقا مجتبي تهراني داراي مريدان بسياري بودند چرا كه جلسات ايشان به همه جلسات و سخنراني ها تفاوت داشت و كساني كه در جلسات ايشان حضور داشتند مباحث اين بزرگوار را يادداشت مي كردند و در زندگي خود به كار مي برند.
اقشار مختلفي از جامعه در كلاس هاي اخلاق اين استاد بزرگوار حضور داشتند و همه از مباحث ايشان و نحو احسن استفاده مي كردند.
آيت الله تهراني اصرار داشتند گمنام و ناشناخته باقي بماند و به همين دليل علاقه نداشتند عكسي از وي گرفته شود،همچنين روابط ايشان با مردم از خصوصياتي بود كه در كمتر كسي ديده مي شد.
آيت الله تهراني سرشار از بصيرت و تقوا بود و با بيان ساده به خواندن روايات و احادث مي پرداختند،نحوه آموختن ايشان هم با همان زبان ساده بود.
ايشان از نظر اخلاقي به شدت از حضرت امام خمين(ره) متاثر بود و طرز تفكر معنوي آنها در مقام نظر به طور كامل با هم مشابهت داشت.
آيت الله تهراني علاوه بر علوم فقه درس اصول محكمي داشت،در اخلاف بي نظير بودند.
ايشان تاكيد بسياري بر عقلانيت و فكر داشتند و حتي هنگام ذك مصيبت چيزي از توسل محكم تر نمي ديدند.
اين مرد آسماني از مراجع عظام تقليد و از شاگردان تواناي فقهي،اصولي،فلسفي،اخلاقي و عرفاني امام خميني(ره) بودند كه بيش از 30 سال كرسي دروس اسلامي،در حوزه علميه تهران دار فاني را وداع گفت./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۶:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۲
عالی است