مصري با اشاره به تاييد طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه توسط شوراي نگهبان:

رئيس‌جمهور سرپرست ديگري براي وزارت ارتباطات معرفي کند

سخنگوي هيئت‌رئيسه مجلس با اشاره به تصويب طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه و تاييد اين طرح اصلاحي توسط شوراي نگهبان، گفت: رئيس جمهور بايد علي نيکزاد را از سرپرستي وزارت ارتباطات عزل و سرپرست ديگري براي اين وزارتخانه معرفي کند.

عبدالرضا مصري نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به "تصويب طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه" در" مجلس" شوراي اسلامي و تاييد اين طرح اصلاحي توسط "شوراي نگهبان"، گفت: براساس اين مصوبه دولت حق ادغام يا انحلال وزارت‌خانه‌ها بدون مجوز مجلس را ندارد و لازم است براي هرگونه اقدامي در اين راستا لايحه به مجلس ارائه دهد.

وي در ادامه درباره يکي از تبصره‌هاي اين ماده واحده که بر اساس آن سرپرستي وزارتخانه‌هاي بدون وزير از سوي "وزير" ديگري نيز ممنوع شده است، افزود: اگر اين مصوبه عطف به‌ماسبق داشته باشد، سرپرستي "علي نيکزاد"،" وزير راه و شهرسازي" بر" وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات" کم‌لن‌يکن است و دولت بايد سرپرست جديدي براي اين وزارتخانه تعيين کند.

"سخنگوي هيات رئيسه مجلس" در ادامه تصريح کرد: اگر دولت تصميم ادغام وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي با ارتباطات و فناوري اطلاعات را مد‌نظر داشته باشد بايد برابر قانون به مجلس "لايحه" بدهد تا در "پارلمان" طرح شود، لذا با توجه به شرايط وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات "دولت" سه راه، اعلام لايحه ادغام، معرفي سرپرست جديد و يا معرفي وزير براي تصدي اين وزارتخانه را پيش‌رو دارد.

مصري با اشاره به تصويب طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه در مجلس شوراي اسلامي در مورخ ششم د‌ي‌ماه و تاييد اين طرح توسط شوراي نگهبان در تاريخ دوازدهم دي‌ماه، اظهار داشت: روال قانوني اجرايي شدن اين مصوبه و ابلاغ آن از سوي" رئيس مجلس "به" رئيس جمهور" پس از دريافت تاييديه شوراي نگهبان است که در اين صورت رئيس جمهور بايد اين قانون را پس از ابلاغ مجلس اجرايي کند.
 
گفتني است؛ بر اساس اين مصوبه، از تاریخ تصویب این قانون هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و انتزاع و جابه‌جایی و انحلال موسسات و سازمان‌ها و واحدهای زیر مجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون، تاسیس آنها تصریح گردیده ، متوقف می‌گردد .

تبصره ۱- شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست.

تبصره ۲- سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجری است.

انتهاي پيام/س2

 

برچسب ها: وزارتخانه ، وزیر ، سرپرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار