هروي مطرح کرد

مسکن؛ برجسته‌ترين مشکل مردم زلزله‌زده زهان/ مسئولان يك شب از زمستان را در چادر بخوابند

نماينده قائنات در مجلس گفت: مشکل مسکن مقاوم با وجود سرماي شديد منطقه يکي از مشکلات مردم زلزله‌زده زهان به شمار مي‌رود.

جواد هروي نماينده قائنات در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به آخرين وضعيت زلزله‌زدگان منطقه زهان اشاره کرد و گفت: نبود مسکن كافي و مقاوم با وجود سرماي شديد از مهمترين مشکلات مردم زلزله‌زده اين منطقه به شمار مي‌رود.

وي در ادامه افزود: بر اثر زلزله 5.5 ريشتري آذرماه سال جاري در منطقه زهان، حدود دو هزار واحد مسکوني از بين رفت و خانوارهاي آسيب‌ديده بدون مسکن و سرپناه مقاوم و دائمي به زندگي خود ادامه مي‌دهند.

نماينده قائنات در مجلس با بيان اينکه چادر، حفاظ مناسبي در مقابل سرماي سخت اين منطقه زلزله‌زده نيست، خاطر نشان کرد: در صورتي که مسئولان ذيربط شبي را در اين چادرها به سر مي‌برند قطعا متوجه خواهند شد مردم زلزله زده با چه سختي به زندگي خود ادامه مي‌دهند.

هروي در ادامه اظهار داشت: اقدامات نيروهاي امداد و نجات تاكنون مطلوب بوده و بنياد مسکن نيز اقداماتي انجام داده است ولي قطعا اين تلاش‌ها جوابگوي معضلات و مشکلات مردم زلزله‌زده زهان نيست.

وي در پايان تاکيد کرد: از مسئولان ذيربط مي‌خواهم در راستاي رفع مشکلات مردم زلزله‌زده زهان از جمله مشکل مسکن اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتني است آذرماه گذشته زلزله‌اي به بزرگي 5.5 در مقياس ريشتر منطقه زهان در حوالي شهرستان زيرکوه و قائن در استان خراسان جنوبي را لرزاند که بر اثر آن 8 کشته و حدود 2 هزار واحد مسکوني تخريب شد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: زلزله ، زهان ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار