رهبر چين:

روابط با روسيه ؛ اولويت ديپلماسي چين

رهبر جديد چين در ديدار با هيئت روسي در پکن اعلام کرد بهبود و ارتقا روابط با روسيه در اولويت ديپلماسي چين قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ شي جين پينگ ، دبير کل حزب کمونيست چين،  در گفتگو با نيکولاي پاتروشف دبير شوراي امنيت روسيه اعلام کرد چين به تلاشها براي پيشبرد روابط راهبردي دوجانبه در همکاريهاي فراگير ادامه خواهد داد.

شي در خصوص اين جلسه گفت رايزني در ابتداي سال ميلادي کاملا به موقع و لازم است.پاتروشف نيز اعلام کرد دو کشور چين و روسيه بايد به عنوان دو نيروي تاثيرگذار در حفظ توازن راهبردي بين المللي، همکاريهاي خود را گسترش دهند.

شي نيز دو کشور را به افزايش حمايت سياسي دو جانبه و همکاري در مسائل بين المللي و منطقه اي به منظور ايجاد محيط خارجي مسالمت آميز، ايمن و با ثبات ترغيب کرد.شي همچنين اعلام کرد چين با پيشنهاد ولادمير پوتين رئيس جمهور روسيه در خصوص توسعه روابط اقتصادي و تجاري، سرمايه گذاري، انرژي، مالي، هوا فضا و ديگر زمينه ها، کاملا موافق است.

پاتروشف گفت روسيه قصد دارد در سال جديد روابط نزديک خود را با چين در عمده مسائل حفظ کند، همکاريها در زمينه هاي گوناگون را افزايش دهد و مبادلات فرهنگي را بين دو کشور گسترش دهد. پاتروشف به منظور شرکت در هشتمين دور رايزنيهاي راهبردي امنيتي چين-روسيه به پکن سفر کرده است. اين مذاکرات امروز و فردا، هشتم و نهم ژانويه، برگزار مي شوند.
برچسب ها: چین ، روسیه ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار