اوغلو : پس از رفع خطر نیازی به سامانه پاتریوت نداریم

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش پس از رفع خطر در منطقه، سامانه دفاعی موشکی پاتریوت را از کار می اندازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داوود اوغلو در سخنرانی امروز در نشست ماهانه اتاق بازرگانی استانبول اعلام کرد که سیستم دفاعی موشکی پاتریوت تا زمانی نصب است که خطر در کمین باشد و اگر این خطر از بین برود ما نیازی به این سامانه نداریم.

وی در ادامه با اعلام اینکه این سامانه فقط برای دفاع از کشور است، افزود: امیدواریم که خطر به زودی رفع شود تا ما از سیستم پاتریوت بی نیاز شویم.

اوغلو همچنین اعلام کرد: ما در سال های 2003،2004 و 2005 در کنار دولت سوریه که در جامعه بین المللی منزوی بود، قرار داشتیم و امروز نیز در کنار مردم این کشور و حقوق و آزادی های آنها هستیم.

وزارت خارجه ترکیه هفته گذشته در بیانیه‌ای، با تأکید بر اینکه حضور نظامیان خارجی در این کشور تنها برای نصب سامانه دفاع موشکی ناتو است، گفت: کنترل این سامانه در اختیار آنکارا قرار دارد و برای دفاع از خود استفاده می‌شود.

روزنامه کویتی 'السیاسه' چندی پیش به نقل از یک مقام ترکیه‌ای نوشت: پس از استقرار موشک‌های پاتریوت در مرزهای ترکیه، ناتو، شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن در حال بررسی حمله نظامی به سوریه هستند، اما آمریکا برای جلوگیری از ورود به جنگ پر هزینه با ایران، مخالف این اقدام است.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار