تحولی بزرگ در بازی های رایانه ای؛

بازی های مجازی وارد دنیای واقعی شما می شوند + عکس

سامسونگ و مایکروسافت خبر از ساخت کنسول های بازی می دهند که فضای بازی مجازی را به کل اتاق شما تعمیم می دهد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ تصورش را بکنید که در اتاق مشغول بازی با ایکس باکس هستید و بعد از یک انفجار شعله های آتش از تلویزیون بیرون بزند و همه جای اتاق را دربر بگیرد. این تحولی در دنیای بازی های مجازی است که سامسونگ به همراه مایکروسافت وعده تحقق آن را داده اند.





در واقع این طرح نقشه‌ جدید برای تبدیل کل اتاق نشیمن خانه شما به یک محیط بازی مجازی می‌دهد. حتی ممکن است این تکنولوژی جدید بخشی از Xbox 720 شود که هنوز در مرحله توسعه و تکمیل قرار دارد. در اینجا با سیستمی روبرو هستیم که محیط بازی را با استفاده از پروژکتور سه بُعدی بر روی دیوارهای اتاق منعکس می‌کند. از آن با نام "نمایشگر محیطی" (environmental display) یاد شده که می‌تواند یک مزیت ممتاز برای فروش نسل بعدی Xbox باشد.



این سیستم در عین حال که از قابلیت تصویر افکنی بر روی سطوح پیرامونی برخوردار است، از یک دوربین سه بُعدی مجزا نیز بهره می‌جوید که به وسیله انتشار پرتو فروسرخ اقدام به رصد کردن موقعیت بازیکن در اتاق خواهد کرد و سپس از این اطلاعات برای پیش‌بُرد بازی استفاده می‌کند. این دوربین برای سایر اشیا موجود در اتاق هم به همین شکل عمل می‌کند و از آنجا که تکنولوژی آن مشابه کینکت خواهد بود به نظر می‌رسد استفاده همزمان از این دو باعث شود تا کاربران Xbox به طور کامل غرق در محیط بازی شوند. /ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار