سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

فاینانس خط 4 مترو اتفاق مهمی در توسعه حمل و نقل عمومی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نهایی شدن دریافت فاینانس 532 میلیون یورویی خط چهار مترو، این فاینانس را اتفاقی مهم در توسعه حمل و نقل عمومی تهران ارزیابی کرد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران "خسرو دانشجو" با بیان اینکه با پیگیری های شهرداری تهران بالاخره دریافت این فاینانس محقق شد افزود: شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری پیگیری های جدی در دریافت فاینانس داشتند که همکاری دولت را نیز شاهد بودیم.
 
وی با بیان اینکه فاینانس کلی، سه و نیم میلیارد دلار است که دولت مجوز جذب آن را داده است اظهارداشت: از این مبلغ تاکنون ، 532 میلیون یورو معادل 1703 میلیارد تومان برای خط 4 متروی تهران جذب شده است که مترو می تواند با این اعتبار سرعت خدمات عمرانی خود را بیشتر کند.
 
دانشجو گفت: حسب مصوبات و قوانین جاری، 50 درصد تعهد بازپرداخت این فاینانس با دولت و 50 درصد دیگر آن با شهرداری است که در این فاینانس دولت تعهد کرد 851 میلیارد تومان فاینانس خط 4 مترو را بازپرداخت کند.
 
وی با بیان اینکه سه سال دوره تنفس این فاینانس و پس از آن 5 سال دوره بازپرداخت با نرخ سود دو و نیم تا سه درصد است تاکید کرد: استفاده از منابع فاینانس یکی از راههای تامین اعتبار مالی به خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی است که شهرداری نشان داده از توان خوبی برای بهره بری از این منابع برخوردار است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار