رسولي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حقوق مردم فلسطين با به رسميت شناختن اين سرزمين محقق مي‌شود

يک حقوقدان گفت: حقوق مردم فلسطين را نمي‌توان از طريق به رسميت شناختن بخشي از سرزمين اين مردم محقق کرد بلکه بايد تمام سرزمين فلسطين به رسميت شناخته شود.

"محمد رسولي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به حقوق مردم فلسطين اظهار داشت: پس از وقوع جنگ بين اعراب و رژيم صهيونيستي در سال 1948 در موافقت نامه‌هاي آتش بس موقت ما بين اين رژيم و کشورهاي عرب همسايه آن هيچ گاه فلسطين به  عنوان يک سرزمين مجزا نامي برده نشده است.

اين حقوقدان ادامه داد: در اين موافقت نامه‌ها فلسطين بين رژيم صهيونيستي، مصر، سوريه و اردن تقسيم شد و اسرائيل علاوه بر مناطقي که سازمان ملل متحد تقسيم بندي کرده بود 26 درصد از سرزمين‌هاي تحت قيوميت در غرب رود اردن را نيز تصرف کرده است.

وي با انتقاد از اين نوع تجزيه سرزمين فلسطين تاکيد کرد: اکنون سرزمين فلسطين محدود به دو قسمت کرانه باختري رود اردن و نوار غزه است که حتي براي اتصال اين دو قسمت بايد راهي مجزا در نظر گرفته شود.

اين حقوقدان با اشاره به تشکيلات حماس و خودگردان در فلسطين ادامه داد: براساس فرمايشات مقام معظم رهبري فلسطين از بحر تا نهر است که بايد به رسميت شناخته شود و فقط نبايد محدود به اين دو منطقه باشد.

رسولي گفت: در حال حاضر محمود عباس رئيس جمهور تشکيلات خودگردان فلسطين توانسته قسمتي از اين سرزمين را به عضويت سازمان ملل متحد در آورد که نمي‌توان به خاطر اين اقدام وي از او سپاسگذاري کرد چرا که او بااين اقدام خود اهداف رژيم صهيونيستي را محقق کرده است.

وي با بيان اينکه حقوق مردم فلسطين تنها از طريق به رسميت شناختن بخشي از سرزمين آنها تحقق نمي‌يابد، اضافه کرد: هر نقطه از هر کشور براي همه مردم آن کشور است و مردم هيچ منطقه‌اي به تنهايي از يک کشور نمي‌تواند تصميم بگيرد که از سرزمين اصلي‌اش جدا شود و به سرزمين ديگري بپيوندد.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: همچنين هر کسي که مي‌خواهد درباره قسمتي از يک سرزمين تصميم بگيرد بايد نماينده همه مردم آن سرزمين باشد از اين رو مي‌توان به اين نتيجه دست يافت که محمود عباس به دليل عدم اقبال همه مردم فلسطين، نمي‌تواند حقوق مردم فلسطين را محقق کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فلسطین ، سرزمین ، رسمیت ، شناختن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار