ثابتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تفحص از "جولانگاه بازیگران سیاسی" مسائل بسیاری را روشن خواهد کرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: تفحص از دانشگاه آزاد باعث شفاف‌سازی مسائل بسیاری خواهد شد، چراکه این تحقیق و تفحص باید مشخص کند که دانشگاه آزاد بودجه‌هایش را صرف چه اموری کرده است؛ همچنین مبنای استخدامی کارمندان و پذیرش دانشجویان این دانشگاه باید روشن شود.

"مجتبی ثابتي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اظهار داشت: یکی از ابزارهای قوی نظارتی مجلس، تحقیق و تفحص در امور مختلف کشور بوده و اختیاری است که از سوی حاکمیت به این نهاد واگذار شده است. 

وی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان مجموعه‌ی عظیم آموزشی با بیشترین سرمایه، در طول 25 سال فعالیت، بیشتر جولانگاه بازیگران سیاسی بوده و بدون اینکه نظارتی بر آن باشد به صورت مستقل و جزیره‌ای عمل کرده است.  

ثابتی ادامه داد: تلاش بسیاری از مسئولان و دانشجویان برای تغییر هیأت امنای دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر و کارشکنی‌ها و استقامتی که از سوی برخی مسئولان این دانشگاه صورت گرفته، نشانگر این امر است که در پس این مسائل، منافع سنگین نهادینه شده‌ای وجود دارد که برای برخی از گروه‌ها و افراد ارزشمند است.  
 
این فعال دانشجویی با ابراز خوشحالی از آغاز تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد تصریح کرد: زحمات و تلاش قشر آزادی‌خواه جامعه و به خصوص تشکل‌های دانشجویی در این مسئله به ثمر نشسته و مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحص از این دانشگاه را آغاز کرده است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: تفحص از دانشگاه آزاد باعث شفاف‌سازی مسائل بسیاری خواهد شد، چراکه این تحقیق و تفحص باید مشخص کند که دانشگاه آزاد بودجه‌هایش را صرف چه اموری کرده است؛ همچنین مبنای استخدامی کارمندان و پذیرش دانشجویان این دانشگاه باید روشن شود. 

ثابتی با تأکيد بر اهمیت تحقیق و تفحص گفت: این امر باعث خواهد شد تا مسئولان دیگر ارگان‌ها و نهادها بدانند که چشم‎های نظارتی مجلس همیشه آن‌ها را در نظر داشته و به امورشان رسیدگی خواهد کرد.     
 
وی ادامه داد: با تفحص از دانشگاه آزاد، شائبه‌هایی از قبیل همکاری در فتنه 88 و اعطای مدارک غیر استاندارد که به این دانشگاه نسبت داده شده است، آشکار و روشن خواهد شد.  
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این تحقیق و تفحص به نتایج صحیحی برسد، چراکه حرمت دانشگاه‌های کشور و حرمت به علم و آزاداندیشی امر مهمی است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، تحقیق ، تفحص ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار