موسوي‌لارگاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شرایط اقتصادی کشور زمان اجرای فاز دوم هدفمندی را تعیین می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر شرایط کشور در نیمه نخست سال 92 همانند شرایط کنونی باشد، نباید در اجراي فاز دوم هدفمندی در سال آتي تعجيل کرد.

سید‌ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در اجرای "فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها "، قانون فصل‌الخطاب است، گفت: براساس "طرح تحول اقتصادی" که در مجلس هشتم به تصویب رسید مقرر شد هدفمندی یارانه‌ها که بخشی از این طرح است طی 5 سال و با شیب ملایم انجام شود و سالی 20 درصد از یارانه‌ها آزاد شود.

وی در ادامه افزود: اما آن چه که در مرحله اول انجام شد، شیب بیش از 20 درصد بود و در حال‌حاضر نیز با وضعیت موجود در کشور به لحاظ تحریم‌ها و نوسانات "بازار پولی و ارزی" ما نمی‌توانیم فاز دوم را فعلا اجرایی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که هیچ شخصی با ارائه کمک نقدی به مردم مخالف نیست، اظهار داشت: اما نکته‌ای که حائز اهمیت است آن است که اگر قرار باشد ما کمکی به مردم کنیم ولی از سوی دیگر نرخ حامل‌های انرژی به 5 برابر افزایش پیدا کند، این مسئله آستانه تحمل مردم را تنگ می‌کند، لذا به نظرم اگر وضعیت اقتصادی کشور در نیمه نخست سال 92 همانند شرایط کنونی باشد، نباید فاز دوم را اجرایی کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور زمان اجرای فاز دوم را تعیین می‌کند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: یارانه ، تحریم ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.