معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر 10 درصد تولید ناخالص دنیا از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود در حالی که این رقم در کشور ما حدود 4 درصد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سید حامد عاملی امروز در جلسه توسعه بخش گردشگری با محوریت تحقق شعار سال در اردبیل، افزود: در سالی که مزین به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است صنعت گردشگری باید به همراه صنعت کشاورزی و تولید و کار‌آفرینی بیشتر رونق بگیرد چرا که گردشگری دومین محور توسعه این استان است.

وی گفت: ما باید روی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این حوزه تمرکز داشته باشیم و بیشتر از هر زمان دیگر واقع‌بینانه به توسعه صنعتگردشگری کمک کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با مقایسه وضعیت جهانی و داخلی در بخش توسعه صنعت گردشگری افزود: در حال حاضر 10 درصد تولید ناخالص دنیا از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود در حالی که این رقم در کشور ما حدود 4 درصد است.

عاملی گفت: ما در بخش اشتغال نیز نزدیک به 10 درصد مشاغل دنیا را از طریق صنعت گردشگری تامین شده می‌بینیم در حالی که این میانگین در کشور ما حدود 2 درصد است و این نشان می‌دهد ما هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت عظیم گردشگری استفاده و بهره ببریم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه افزود: با توجه به قابلیت‌های موجود ما نیازمند برنامه‌ریزی دقیق همراه با توسعه و رونق صنعت گردشگری هستیم تا حداقل به متوسط دنیا دست یابیم./س

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.