مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره‌های زمستانی گردشگری می‌تواند به توسعه همه جانبه این بخش و رونق گرفتن بسیاری از مبناهای اساسی در صنعت گردشگری کمک کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز ندایی  در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره گردشگری زمستانی در اردبیل افزود: استان ما از استان‌های گردشگر‌پذیر کشور است به طوری که تاکنون بیش از 400 هزار مسافر خارجی از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار و همچنین 8 میلیون گردشگری خارجی وارد استان اردبیل شده‌اند.

وی با اشاره به وجود مواهب خدادادی و نعمات فراوان اعم از آثار تاریخی، ابنیه‌ها، موزه‌ها و مجموعه‌های تفریحی و گردشگری گفت: این حجم گردشگران تبعات مثبتی را در رونق اقتصادی،‌ اشتغال و کار‌آفرینی گسترده داشته است به طوری که صنعت گردشگری به عنوان دومین محور توسعه استان می‌تواند در حل مشکل بیکاری نقشی اساسی ایفا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به وجود چشمه‌های آب‌گرم و همچنین مکان‌های تفریحی – توریستی متعدد اعم از آلوارس، کوه سبلان، نئور، دریاچه شورابیل و صدها زیر‌ساخت گردشگری آن هم در فصل زمستان اشاره کرد و افزود:‌ اگر سفرها را به دو قسمت خارجی و داخلی تقسیم کنیم اغلب سفرهای داخلی به صورت زمینی و از طریق استفاده از حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد که راه‌اندازی محور اردبیل – سرچم به توسعه سفرهای داخلی کمک کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه گفت: ما به صورت شایسته نتوانستیم ظرفیت‌های گردشگری زمستانی استان را در کشور و حتی دنیا معرفی کنیم در حالی که بسیاری از کشورها و استان‌ها به رغم داشتن نیمی از این ظرفیت‌ها به چنان تبلیغ و ترویج گردشگری زمستانی پرداختند که گویی از همه مواهب و نعمات الهی بهره‌مند هستند./س

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، زمستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.