مهاجران آمریکای لاتین، سفیران جدید دین اسلام در آمریکا

اکثر مهاجران آمریکای لاتین که به دین اسلام مشرف شده اند را زنان تشکیل می دهند و علت تشرف شان را، یافتن امنیت در این دین و حس تعلق به جامعه مسلمانان اعلام کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، با افزایش مهاجرت از کشورهای آمریکای لاتین به ایالات متحده، بر تعداد مشرف شدگان به دین اسلام در بین این مهاجران که اکثر قریب به اتفاق آنان را زنان تشکیل می دهند، افزوده می شود.
«ناهلا مورالس» عضو مرکز اسلامی آمریکای شمالی، که خود یک مهاجر مکزیکی ست و در سال 2003 به دین اسلام گرویده است، تنها کارمند زن پروژه «چرا اسلام» می باشد. هدف این پروژه افزايش شناخت مردم آمريكا نسبت به دين اسلام و از بين بردن سوءتعبيرات و تصورات نادرست در مورد اين دين است.
خانم مورالس که عضو فعال مرکز اسلامی هادسون نیز می باشد، درباره چگونگی تشرفش به دین اسلام می گوید: حملات تروریستی سال 2011 به برج های تجارت جهانی نیویورک و نسبت دادن این حملات به مسلمانان، مرا وا داشت تا درباره اسلام و مسلمانان تحقیق کنم. همیشه در اخبار، مسلمانان را می دیدم که فریاد می زدند «الله اکبر»، با خود می گفتم اگر خدای شما به این اندازه بزرگ است، پس چطور به شما اجازه می دهد تا مردم بی دفاع را بکشید! مسلمانان ادعا می کردند که اسلام دین صلح و دوستی است، در حالی که شنیده هایم درباره آنان با این اعتقاداتشان مطابقت نداشت.  
وی ادامه می دهد: تصمیم گرفتم که جواب این سوالاتم را خودم پیدا کنم، به همین منظور یک جلد قرآن کریم تهیه کردم و در شبکه اجتماعی «مای اسپیس» با یک زن مسلمان اهل کشور «پورتو ریکو» آشنا شدم؛ او برایم بسته ای حاوی یک جلد قرآن، روسری، جانماز و تسبیح فرستاد. بعد از تحقیقاتم در این زمینه دریافتم که تمامی تصوراتم درباره اسلام و مسلمانان کاملا اشتباه بوده است. بالاخره در سال 2003 به نزدیکترین مسجد در ایالت نیوجرسی رفتم و در آن جا شهادتین را گفتم و به دین اسلام مشرف شدم. در سال 2009 زمانی که در مسجد هادسون مشغول عبادت بودم، یکی از مسئولان پروژه «چرا اسلام» به دلیل دو زبانه و مسلمان بودنم، پیشنهاد همکاری در این پروژه را داد، و اکنون بیش از سه سال است که با این مرکز در حال همکاری هستم.
با توجه به گزارشات سالانه پروژه «چرا اسلام» که در سال 2012 منتشر شد، در سال 2011 حدود 3000 نفر در سراسر آمریکا به دین اسلام مشرف شده اند که 19 درصد از این آمار متعلق به مهاجران آمریکا لاتین بوده است، که 55 درصد از آن را زنان تشکیل می دادند. همچنین در سال 2011 طی مصاحبه های که از 524 روحانی مساجد مختلف در سراسر ایالات متحده انجام شد، مشخص شد که شمار زنان مشرف شده به دین اسلام 8 درصد نسبت به سال 2000 افزایش داشته که 12 درصد از این آمار، زنان آمریکای لاتین را در بر می گرفت.
همچنین گزارشات مساجد آمریکا در سال 2011 بیانگر افزایش روز افزون مسلمانان در ایالت متحده بوده است. اکثر مسلمانان و مهاجران آمریکای لاتین در ایالات کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا، نیویورک و ایلینوی زندگی می کنند، به همین دلیل در این پنج ایالت شاهد افزایش تعداد مساجد در این یک سال بوده ایم./ي2
برچسب ها: مهاجران ، آمریکا ، لاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.