خوزستان/

نماینده خوزستان نشان «واحد خدماتی برگزیده سبز» را دریافت کرد

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی موفق به دریافت لوح و تندیس «واحد خدماتی برگزیده سبز» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این سازمان در پانزدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور موفق به دریافت لوح و تندیس واحد خدماتی برگزیده سبز از دست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور شد.

158 واحد صنعتی و 92 واحد خدماتی در پایان سال 1390 اقدامات و مستندات خود را در زمینه‌های حفاظت از محیط زیست به دبیرخانه نظام مدیریت سبز سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال کردند که پس از کارشناسی و تشکیل کمیته‌های مختلف جهت بررسی و حضور نمایندگان آن سازمان در واحدهای سراسر کشور، واحدهای «صنعتی» و «خدماتی»، «سبز» و «برگزیده سبز» کشور معرفی شدند.

از میان 250 واحد در دست بررسی این سازمان مجموعاً در کشور 4 واحد به عنوان «واحد خدماتی برگزیده سبز» و 10 شرکت به عنوان «واحد صنعتی برگزیده سبز» معرفی شدند.

تنها نماینده استان خوزستان در میان 4 واحد خدماتی برگزیده سبز، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بود که در کنار بیمارستان فوق تخصصی رضوی (از خراسان رضوی)، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی (از استان سمنان) و شرکت عملیات انتقال گاز منطقه 7 (از استان همدان) در صدر 92 شرکت شرکت کننده در این همایش قرار گرفت.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، درسال 1385 توانسته بود عنوان واحد خدماتی سبز را کسب کند که امسال آن را به نشان «واحد خدماتی برگزیده ی سبز» ارتقا داد.

همچنین شرکت‌های پتروشیمی فن‌آوران به عنوان واحد صنعتی برگزیده سبز و پتروشیمی شیمی بافت و بوعلی سینا به عنوان واحد صنعتی سبز در این رقابت زیست محیطی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انتخاب شدند.

شاخص‌ترین معیارهای انتخاب برای دریافت این نشان «نصب، راه‌اندازی و یا اصلاح سیستم فاضلاب»، «دفع و دفن اصولی و بهداشتی زباله»، «مدیریت بازیافت مواد زائد»، «ایجاد و توسعه فضای سبز»، «اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO 14001»، «مصرف بهینه حامل‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی»، «ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد» و ایجاد نوآوری‌های زیست محیطی در سال 1390 بود./س
برچسب ها: خدمات ، برگزیده ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.