اردبیل /

راه‌‌اندازی دانشکده داروسازی استان اردبیل با پذیرش 30 دانشجو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دانشکده داروسازی استان اردبیل با پذیرش 30 دانشجو از مهر ماه سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / فرهاد پور‌فرضی افزود: در کنار راه‌اندازی این دانشکده که از انتظارات به حق مردم استان و همچنین علاقمندان به توسعه مراکز علمی و دانشگاهی بود، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در اردبیل راه‌‌اندازی می‌شود و از طرفی مرکز تحقیقات علوم بالینی نیز در داخل بیمارستان علوی راه‌‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان علوی اردبیل به عنوان یکی از مراکز درمانی مهم زنان و زایمان در این استان به زودی به بیمارستان جامع زنان تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: اعتبار لازم برای اصلاح چهار اتاق عمل جراحی در بیمارستان زنان و زایمان علوی اخذ شده و مراحل تکمیل را طی می‌کند.

پور‌فرضی گفت: با راه‌اندازی اتاق‌های عمل جراحی بار ترافیکی جراحی و نوبت‌دهی مرتفع شده و در آینده بیمارستان علوی به عنوان مجهز‌ترین مرکز درمانی زنان در نظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون طرح زایمان بی‌درد در این بیمارستان در حال اجراست که تاثیر قابل توجهی در کاهش عمل‌های جراحی سزارین برای زنان داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به منابع هزینه‌ای اجرای طرح پزشک خانواده در این استان اشاره کرد و بیان داشت: این منابع را که بیمه خدمات درمانی تامین می‌کند در حدود 10 میلیارد تومان است که برای اجرای یک سال آن پیش‌بینی شده است.

پور‌فرضی افزود: امیدواریم با تامین منابع مورد نیاز تا پایان امسال طرح پزشک خانواده در استان اردبیل شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد و مردم بتوانند از مزایای آن بهره بگیرند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان در پایان تصریح کرد: تا ششم بهمن ماه انتخاب پزشک خانواده در مرکز استان برای خانوارهای ساکن ادامه دارد و امیدواریم با تکمیل این مرحله و دیگر زیر‌ساخت‌های لازم و حل مشکل منابع مالی طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به صورت کامل در پنج شهرستان استان شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.