امضافروشی مهندسان ناظر قطع می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه نرم‌افزار معرفی مهندسان ناظر بدون دخالت مالکان از اول اسفندماه اجرایی می‌شود گفت: امضافروشی مهندسان از اول اسفند محدود و قطع می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سعید غفرانی در پاسخ به این سوال که برنامه سازمان نظام مهندسی ساختمان برای جلوگیری از امضاء فروشی مهندسان چیست افزود: از اول اسفندماه نرم‌افزار معرفی ناظران بدون دخالت مالکان و قطع ارتباط مهندسان ناظر با مالکان اجرا می‌شود تا براساس آن مهندسان پایه 3و 2و 1 براساس این نرم‌افزار در اختیار حوزه مدیریت شهری تهران قرار گیرد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، مهندسان پایه 3، 2 و1 و بر اساس تعداد طبقات یکی از مهندسان بصورت تصادفی انتخاب می‌شود و در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

* مراجعه مالی بین مهندسان ناظر و مالک قطع می شود

وی افزود: مالک موظف است با مهندس ناظر وارد قرارداد نظارت شود و مبلغ حق‌النظاره را به حساب نظام مهندسی واریز کند و مراجعه مالی بین مهندسان ناظر و مالک که از آن سوءاستفاده می‌شد قطع می‌شود.

*پرداخت حقوق مهندسان ناظر تدریجی و براساس پیشرفت کار

غفرانی ادامه داد:مالکان حقوق مهندسان را تدریجی و براساس پیشرفت کار به مهندسان ناظر پرداخت خواهند کرد و به این ترتیب همه چیز تحت کنترل در خواهد آمد.

*امضاء فروشی مهندسان ناظر از بین می‌رود 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پاسخ به این سئوال که با این حساب بحث امضاء فروشی مهندسان ناظر از بین می‌رود گفت: قطعاً به حداقل خواهد رسید و به مرور سعی می‌شود از بین برود.

غفرانی در پاسخ به این سئوال که چالش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با شهرداری تهران بر سر حضور 4 مهندس ناظر در ساخت و ساز گفت: برخی از دوستان در شورای شهر و حوزه شهری شهرداری تهران معتقد هستند که با حضور 4 مهندس ناظر (سازه، معماری، برق، مکانیک) هزینه ساختمان بالا می‌رود در حالیکه ما معتقد هستیم این گونه نیست و حضور چهار مهندس ناظر در هر ساختمانی برای هر مترمربع 2 درصد تأثیر می‌گذارد در حالیکه با این کار کیفیت ساخت بالا می‌رود.

وی ادامه داد: این 2 درصد عددی نیست که شهرداری تهران عنوان کنند موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود در حالیکه حضور چهارمهندس ناظر موجب ارتقاء کیفیت ساختمان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
امیدواریم