اردبيل/

پیشرفت 50 درصدی مجتمع توانبخشی جانبازان اردبیل

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در حال حاضر مجتمع توانبخشی ویژه جانبازان و ایثارگران استان اردبیل بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید ودود سید شنوا در نشست مشورتی با ایثارگران شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: با بهره‌برداری از این مجتمع که از مصوبات سفر هیئت دولت به استان است، قادر هستیم در بخش‌های ورزشی، فرهنگی و درمانی خدمات درخور و مناسبی را به جانبازان و ایثارگران ارائه کنیم.

وی به فعالیت مطلوب بیمارستان ایثار اردبیل و حضور جمع زیادی از ایثارگران از نقاط مختلف کشور در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: بیمارستان ایثار اردبیل جزو سه بیمارستان برتر ارائه‌کننده خدمات به جانبازان شیمیایی و همچنین ایثارگران ارزشمند است که توانسته‌ایم به لحاظ کمی و کیفی در ارایه خدمات در چند سال متوالی رتبه‌های ممتاز خدمات‌رسانی را کسب کنیم.

سید شنوا همچنین از تکمیل و راه‌اندازی موزه شهدای استان اردبیل در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این موزه با پیشرفت 85 درصدی سه ماهه اول سال آینده و به احتمال قوی سوم خرداد افتتاح می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی این موزه جمع‌آوری آثار و اسناد بر جای مانده از شهدا و ایثارگران است که می‌تواند برای انتقال به نسل‌های بعدی شایسته‌ترین و بهترین زیرساخت باشد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: استان اردبیل به وجود 3 هزار و 400 شهید و 12 هزار و 200 جانباز پرافتخار به خود می‌بالد به طوری‌که با برگزاری یادواره‌های مختلف سعی می‌کنیم فرهنگ غنی ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه جذب فرزندان شهدا و تبدیل وضعیت آنها به استخدام رسمی جزو اولویت‌ها است، یادآور شد: 235 فرزند شهید با مدرک پایین‌تر از دیپلم جذب آموزش و پرورش شدند.

سید شنوا همچنین از پوشش بیمه‌ای مکمل کلیه جانبازان زیر 25 درصد و اعضای خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم تا پایان امسال مطالبات بر جای مانده آزادگان به صورت نقدی و سهام با ارزش پرداخت شود.

وی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا و مرمت مزار این سرمایه‌های ارزشمند خاطرنشان کرد: در سه شهرستان استان اردبیل کار ساماندهی به صورت 100 درصد تمام شده و ساماندهی گلزار پنج شهر دیگر همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

در این نشست فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز از شهدا و ایثارگران به عنوان ارزشمندترین سرمایه‌ها و ظرفیت‌های معنوی نظام یاد کرد و اظهار داشت: از 255 شهید این شهرستان تاکنون مزار 38 شهید هنوز ساماندهی نشده که ضرورت دارد نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

ولی کریمی از چاپ و انتشار کتاب شهدای شهرستان پارس‌آباد خبر داد و تصریح کرد: کتاب شهدای شهرستان پارس‌آباد در بیش از 3 هزار جلد انتشار یافته و به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار چاپ و انتشار کتاب و همچنین برگزاری یادواره‌های مختلف که در انتقال این فرهنگ بی‌تأثیر نیست، سعی داریم در مناسبت‌های مختلف از برجستگی‌های شهدا و فداکاری آنها سخن به میان آوریم تا جامعه همچنان عطر ایثار و شهادت را درک کند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.