دارو برای تولید نیازمند طی کردن پروسه های لازم از جمله دارا بودن حداقل الزامات اثر بخشی است که خوشبختانه داروهای داخلی از کیفیت و اثر بخشی لازم برخوردارند.

دکتر بابک مصباحی، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان این که اغلب مردم تصور نادرستی از اثر بخشی و کیفیت دارو های ساخت داخل دارند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این تصور نادرست که استفاده از کالاهای خارجی به مراتب از نوع داخلی آن بهتر است از گذشته های دور وجود داشته و در مورد دارو نیز صدق می کند.

وی افزود: عملاً تفاوتی از نظر میزان اثر بخشی و بهبود بیماری بین داروهای داخلی و خارجی وجود ندارد و در مواردی که بیماران احساس می کنند با مصرف نوع خاری یک دارو حالشان بهتر شده صرفاً یک نوع تلقین روانی است .

وی اذعان داشت: در مواردی که تکنولوژی ساخت دارویی را نداریم اقدام به واردات آن می کنیم این قانون در همه دنیا وجود دارد اگر در مواردی نوع خارجی یک دارو استفاده می شود به دلیل نبود مشابه داخلی آن است.

این دکترای دارو سازی یادآور شد: تمامی محصولات دارویی ساخت داخل از استاندارد های لازم اثر بخشی و کیفیت برخوردارند که مصداق آن نیز مصرف انواع آنتی بیوتیک هاست که اگر اثر بخشی لازم را نداشتند با یک نوع همه گیری عفونی مواجه می شویم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار