قم/

معمل بستن مجاری شریانی باز قلب با استفاده از آنژیوگرافی

برای نخستین بار در قم عمل بستن مجاری شریانی باز قلب با استفاده از آنژیوگرافی در بیمارستان شهید بهشتی با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، فوق تخصص قلب کودکان با اعلام این خبر گفت: مجرای شریانی باز یک بیماری قلبی مادرزادی است که در هر 2 هزار تولد یک مورد رخ می دهد.
دکتر محمد حسین ارجمند نیا با بیان اینکه نوزاد قبل از تولد دارای یک مجاری شریانی در قلب هستند که باید به تدریج پس از تولد بسته شود افزود : شریان اضافه که بین آئورت نزولی و شریان ریوی وجود دارد، در برخی از کودکان به دلیل نوع ساختمان بدن فرد بسته نمی شود که باید بلافاصله تشخیص داده و بسته شود تا فرد را دچار بیماری های قلبی و ریوی نکند.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از روش های نوین درمانی مجاری شریان باز به روش آنژیوگرافی بسته می شود گفت: در استان قم نیز این عمل برای نخستین بار بر روی دختر بچه یکساله در بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید بهشتی قم با موفقیت اجرا شد.
فوق تخصص قلب کودکان بیمارستان شهید بهشتی قم افزود :در حال حاضر این بیمار پس از یک روز بستری در بیمارستان با حال عمومی مناسب و بدون عارضه خاصی ترخص شد.
دکتر ارجمند نیا کاهش عوارض ناشی از بیهوشی جراحی قلب باز و مدت زمان بستری و هزینه کمتر برای بیمار را از جمله مزایای بستن مجاری شریان باز با استفاده از آنژیوگرافی بیان کرد و گفت: تا پیش از انجام این عمل در قم، بیماران مجبور بودند با صرف هزینه های زیاد برای درمان به برخی از شهرهای دیگر مراجعه کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.