شهردار تهران لایحه بودجه 92 شهرداری را به شورای شهر آورد؛

12 هزار و 700 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداري است

شهردار تهران گفت: بودجه نقدی شهرداري شش هزار و 150 میلیارد تومان و بودجه غیرنقدی شش هزار و 600 میلیون تومان که در مجموع پیشنهاد شهرداری برای بودجه سال 92، 12 هزار و 700 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قالیباف امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران با تقدیم لایحه بودجه 92 شهرداری به شورای شهر گفت: در حوزه عمرانی 1300 میلیارد تومان، در حوزه خدمات شهری 1200 میلیارد، حمل و نقل عمومی 2400 میلیارد، مناطق 1450 میلیارد، حوزه فرهنگی 480 میلیارد، مجموعه واحدهای مستقل و غیرمستقل 600 میلیارد و حوزه اداری مالی 2400 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

وی در خصوص اولویت کارهای بودجه گفت: یکی از اولویت های شهرداری برای سال 92 اتمام پروژه هاست و تا اتمام طرح های نیمه کاره با طرح جدیدی را شروع نخواهیم کرد مگر اینکه طرح هایی باشد که نیاز باشد که مطالعات آن انجام شود.

قالیباف اظهار داشت: امروز باید به سوی این که بودجه پایدارمان به 65 درصد برسد حرکت کنیم و از زمانی که تلفیق بودجه 88 را با امروز مقایسه می کنیم می بینیم که تفاوت های زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بحث شفافیت مالی مطرح است گفت: کارنامه شهرداری در این خصوص کاملا مشخص است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در بودجه امسال مناطق محروم را در اولویت قرار دادیم بیان کرد: مناطق شرق و جنوب تهران محروم هستند که در بودجه 92 سهم زیادی را برای این مناطق در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه اگر چه فاصله بین جنوب و شمال شهر تهران کم نشده گفت: باید بدانیم که هر چند فاصله کم نشده است اما ما تلاش کردیم این فاصله بین جنوب و شمال شهر تهران بیشتر از این نشود.

شهردار تهران عنوان کرد: خواهشم این است که شورای شهر و شهرداری در ارتباط با تعهدات به دولت در خصوص بودجه امسال بیشتر توجه کند در حالی که دولت تا کنون در خصوص یارانه ها به شهرداری فقط 25 میلیارد تومان پرداخته کرده است و باید گفت: دولت باید در خصوص خرید اتوبوس و حمل و نقل عمومی سهمش را بپردازد.

قالیباف اظهار داشت: آیا فقط سهم عمرانی شهر تهران در کشور فقط 42 میلیارد تومان است که دولت در این خصوص فقط 42 میلیارد تومان به شهرداری داده است.

وی با اشاره به عوارض و جریمه هایی که از شهروندان گرفته می شود عنوان کرد: سهمی که مربوط به شهرداری است باید در این خصوص داده شود.

شهردار تهران اظهار داشت: اگر دولت در سال 92 قرار است که طبق قانون عمل نکند و سهم شهرداری را ندهد بگوید تا ما تدبیر دیگری بیاندیشیم.

وی با ارائه پیشنهادی به شورای شهر گفت: اگر ما بتوانیم برنامه ای 5 ساله از سال 93 تا 97 برای شهر تهران پیش بینی کنیم بسیار خوب است که افق شهر تهران را تا 5 سال آینده با درست کردن سندی برای آیندگان آماده کنیم که آنها خودشان به صلاح خودشان بتوانند شهر را اداره کنند./ز

برچسب ها: شهرداری ، طرح ، مطالعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار