دکور "صبحی دیگر" بر محور حس زندگی شکل گرفت

"صبحی دیگر" به عنوان برنامه صبحگاهی شبکه آموزش سیما بوده که دکور این برنامه با توجه به فضای شیک و خانوادگی و همچنین حس زندگی و نشاط ساخته شد.

مهدی میرباقری طراح دکور این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: شور و نشاط خمیر مایه اصلی برنامه "صبحی دیگر" است که در طراحی دکور این برنامه سعی کردیم این موضوع را سر خط طراحی خود قرار دهیم.
وی بیان کرد: با توجه به موضوع برنامه که در حوزه خانوادگی، اجتماعی به تصویر کشیده می شود به دلیل حضور مهمان در بخش های گوناگون برنامه نیز دکور برنامه "صبحی دیگر" را به گونه ای طراحی کردیم که نه تنها فضایی شیک و خانوادگی برای راحتی مهمان فراهم آوردیم بلکه سعی کردیم نشاط و حس زندگی را از ابتدای روز به مخاطبان هدیه کنیم.
وی افزود: پنجره را در برنامه "صبحی دیگر" با دو رویکرد در فضای دکور قرار دادیم یکی به دلیل نظر رامین موسوی ملکی تهیه کننده برنامه که فضای داخلی استودیو به عنوان پنجره ای رو به بیرون برای مخاطب ترسیم شود و از طرف دیگر پشت این پنجره طراحی ها و نقوش های متفاوت و مختلی را اضافه و کم کردیم و آن را نسبت به مناسبت های آینی و مذهبی تغییر میدهیم.
وی در ادامه افزود: آینه های موجود در دکور برنامه به گونه ای طراحی شده که تمامی نور در این آینه ها یک شکست زیبا از رنگ های موجود در دکور ایجاد کرده و ویژگی دیگری این آینه ها این است که تصویر کسی در آن مشخص نیست.
وی اظهار داشت: رامین موسوی ملکی دستمان را در طراحی دکور برنامه باز گذاشته به طوریکه نظر تخصصی تیم طراحی دکور با همفکری همه صورت گرفته است.
وی در ادامه گفت: اگر این موضوع با همفکری تمامی عوامل ساخت یک برنامه انجام پذیرد و در هر مجموعه ای ایده های نو با خلاقیت ایجاد شود و در نهایت کار یکدست و مناسبی به مخاطب ارائه می شود.
وی که به همراه روشنگ جبارزاده تهرانی دکور جایزه بهترین دکور ویژه نوروز 91 در شبکه 4 را دریافت کرده افزود: در آثاری که ساخته ام سعی کردم با نوآوری و تغییر و تحول در طراحی دکور مخاطبان خود را تا  حدودی با فاصله گرفتن از برنامه های ماهواره ای به سمت تلویزیون سوق دهیم.
میرباقری تصریح کرد: هر فردی هنگام شروع کار روزانه بیش از هر چیز به آرامش و روحیه ای مثبت نیاز دارد و با توجه به مشکلات و گرفتاری های زندگی شهری نیز سعی کردیم تا از رنگ های گرم در دکور برنامه بهره ببریم.
همچنین نورهای موجود در استودیو کمک شایانی به تلالو رنگها در فضای برنامه کرده و در نهایت این امر می‌تواند فضای شاد و جذابی را برای فراهم آوردن آرامش روانی مخاطبان تحقق بخشد.
روشنك جبارزاده تهرانی طراح دکور دیگر این برنامه گفت: در دکور برنامه صبحی دیگر سعی کردیم که موضوع برنامه با طراحی دکور ارتباط مستقیمی داشته باشد و ملاکهایی چون جذابیت و اثرگذاری در یک برنامه صبحگاهی فضای متفاوتی می طلبد که ما تلاش کردیم آن شادابی و نشاط به مخاطب القا شود.
وی که به همراه مهدی میرباقری طراحی دکور برنامه هایی چون ماه خدا، طلوع، سفرگرد، اردیبهشت را برعهده داشت، افزود: رنگ های شاد و گرم در دکور یک برنامه صبحگاهی منشا پویایی توام با امید و امیدواری است که رسانه ای چون تلویزیون می تواند با بستر مناسب برای فراه آوردن آرامش مخاطبان کارکرد مناسب داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: کیفیت، خلاقیت و فاصله گرفتن از تکرار از جمله مواردی است که در طراحی دکور یک برنامه باید گنجانده شود و دکور می‌تواند برای مخاطب اولین عامل برقراری ارتباط به شمار رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.