آتوسا مومنی خبر داد:

ثبت 777 پرونده در فهرست میراث معنوی کشور تاکنون

مدیر کل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور ازثبت 777 پرونده در فهرست میراث معنوی کشور تا کنون خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛ «آتوسا مومنی» با اعلام این خبر در هفتمین اجلاس شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور گفت: در این اجلاس نیز 290 پرونده میراث معنوی بررسی و با نظر کارشناسان تعداد زیادی از آن ها ثبت ملی می شوند.
وی با بیان اینکه پرونده های ارایه شده از سوی استان ها نسبت به اجلاس های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است افزود: به نظر می رسد برگزاری این اجلاس ها خود به نوعی یک کارگاه آموزشی است چرا که باعث ارتقاء سطح کیفی پرونده های ارایه شده از سوی استان ها شده است.
مومنی اضافه کرد: تنوع بسیار مناسبی را نیز در پرونده های ارایه شده از سوی استان ها به این اجلاس شاهدیم و استان سمنان با ارایه 40 پرونده بیشترین حجم پرونده های ارایه شده به این اجلاس را به خود اختصاص داده است.  
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه میراث معنوی از ظرفیت های بسایر بالایی برخورداراست و برگزاری اجلاس ثبت می تواند به تهیه یک دایره المعارف در حوزه میراث معنوی در کشور کمک کند.
در این اجلاس هم چنین حمید یزدانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز گفت: تا کنون 35 پرونده از استان سمنان در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت ملی رسیده است.
وی افزود: این استان در هفتمین اجلاس نیز 40 پرونده ارایه داده که در صورت ثبت این 40 پرونده استان سمنان جزو استان های پیشرو در ثبت ثار معنوی در کشور خواهد بود..
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.