رييس جمهور فرانسه در جمع اعضاي پارلمان فدرال آلمان تاکيد کرد مداخله نظامي فرانسه در مالي براي ايفاي مسئوليت هاي اين کشور ضروري بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس 24 ؛ فرانسوا اولاند در سخناني در پارلمان فدرال آلمان گفت روابط دوستانه فرانسه و آلمان است که اجازه تصميم گيري هاي بزرگ در حوزه اقتصاد و فناوري را به دو کشور مي دهد. همين روابط دوستانه بود که به تشکيل اتحاديه اروپا منجر شد. به علاوه اين روابط دوستانه تماميت ارضي منطقه يورو را طي ماههاي گذشته حفظ کرد.

اولاند گفت جوانان محور اصلي سياست هاي کنوني آلمان و فرانسه و در واقع آينده دو کشور هستند. جوانان ما با بحران اقتصادي و اجتماعي  مواجه هستند   و به همين دليل ما در بيانيه  مشترک خود جايگاه ويژه اي به جوانان داده ايم.اولاند در ادامه افزود فرانسه و آلمان مسئوليت هاي ويژه اي بر عهده دارند که آينده اروپا به آن وابسته است. آلمان و فرانسه بايد راه پيشرفت را به اروپا نشان دهند.

 اروپا قدرتي متفاوت از ساير قدرت هاست که مي خواهد صلح و ارزشهاي جهاني را فراگير کند.  اين همان مسئله اي است که هم اکنون فرانسه در مالي به دنبال آن است.در برابر حملات تروريستي که آينده مالي را به عنوان يکي از فقير ترين کشور هاي جهان  به چالش کشيده ، ثبات غرب آفريقا و حتي امنيت اروپا را به خطر انداخته است فرانسه وارد عمل شده است.  اولاند از آلمان به سبب حمايت هاي لجستيکي، مالي و تجهيزاتي  از فرانسه در اين حمله قدرداني کرد.  مداخله نظامي در مالي ضروري بود. اين حمله در چارچوب قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد با هدف بازگرداندن تماميت ارضي به مالي با کمک نيروهاي آفريقايي است. فرانسه اين مسئوليت را بر عهده گرفت زيرا در آفريقا حضور داشت و به دنبال منافع يا افزايش نفوذ خود نيست.  اولاند گفت چنين اقداماتي موجب نزديکي سياست هاي خارجي و دفاعي اروپا مي شود.


                                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اولاند ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار