اعلام نتايج نهايي انتخابات کنست رژيم صهيونيستي/

نتانياهو 11 کرسي خود را از دست داد

کميسيون انتخابات رژيم صهيونيستي در ساعات اوليه صبح امروز نتايج نهايي انتخابات کنست اين رژيم را اعلام نمود و افزود: در انتخابات، احزاب راست و چپ ميانه کرسي هاي مساوي کسب کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، راديو ارتش رژيم صهيونيستي با اعلام اين خبر مدعي شده كه هر دو جناح چپ و راست رژيم صهيونيستي نزديك به يكديگر حركت كرده‌اند و با اعلام خبر نتايج نهايي نوزدهمين انتخابات كنست رژيم صهيونيستي را اين گونه اعلام كرده است:

ائتلاف ليكود – "اسرائيل خانه ماست" 31 كرسي، حزب يش آتيت بعنوان دومين حزب 19 كرسي، حزب كارگر بعنوان سومين حزب 15 كرسي و احزاب راستگاري افراطي شاس و بيتي يهودي نيز 11 كرسي را كسب نموده‌اند.

احزاب تورات يهوديت تورات متحد، حزب تزيپي ليوني و حزب مرتز نيز هر يك 6 كرسي را از آن خود ساخته‌اند.

احزاب عرب تباران رژيم صهيونيستي نيز مجموعا 12 كرسي را كسب نموده‌اند. حزب كاديما نيز تنها 2 كرسي را از آن خود ساخته است.
 
رژيم صهيونيستي همچنين مدعي شده كه مشاركت عمومي در اين انتخابات 66.6 درصد بوده است.

در اين ميان نتايج براي ائتلاف ليكود – اسرائيل خانه ماست به نسبت پيش بيني‌هاي قبل از انتخابات چندان اميدوار كننده نبوده است.

در اين ميان احزاب چپ ميانه رژيم صهيونيستي كه در انتخابات سال 2009 ميلادي تنها 55 كرسي را از آن خود ساخته بودند اين بار توانستند 60 كرسي را از آن خود سازند. نتيجه غير منتظره كسب 19 كرسي از سوي حزب "يش اتيت" به رهبري "يائير لاپيد" بوده است.

نتانياهو بلافاصله پس از اعلام نتايج درخواست همكاري با اين حزب در دولت بعدي را اعلام كرد.

جروزالم پست اذعان كرده كه نتايج انتخابات اخير نشان مي‌دهد كه آن گونه كه نشريه "تايم" در ماه مي مدعي شده بود نتانياهو "تاج دار" رژيم صهيونيستي وي ديگر فرد شماره يك آن رژيم نيست و با اعضاي جناح محافظه كار اختلافات دروني بسياري دارد.

آنان نسبت به تشكيل ائتلاف نتانياهو با ليبرمن وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي كه رسوايي‌هاي فراواني را به بار آورده بود انتقاد داشته‌اند. پيش‌تر نيز رهبران حزب ليكود از احتمال در اختيارگيري مقام وزارت امور خارجه توسط لاپيد خبر داده بودند.

در اين ميان "شلي يحيموويچ" رهبر حزب كارگر رژيم صهيونيستي از "يائير لاپيد" كه در انتخابات اخير آن رژيم مقام دوم را كسب كرده است خواسته بود تا آن حزب با دولت نتانياهو دست به ائتلاف نزند و براي ايجاد ائتلافي جايگزين و با هدف تمركز بر مسائل اقتصادي و اجتماعي با حزب كارگر همكاري نمايد. لاپيد نيز در واكنش به اين درخواست اظهار داشته است كه براي تصميم گيري عجله‌اي ندارد.

"تزيپي ليوني" رهبر حزب "حاتنوا" (جنبش) نيز اظهار داشته كه از افزايش كرسي‌هاي كسب شده توسط احزاب چپ ميانه خرسند است.

در عين حال، استاد دانشگاه هاروارد آمريکا دستيابي نتانياهو به 31  کرسي در کنست را به منزله يک سرزنش براي وي ارزيابي کرد.

استيفن والت، در گفتگو با شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي گفت: اين انتخابات براي نتانياهو به منزله يک سرزنش بود چرا که حزب او از 42 کرسي در کنست به حدود 31 کرسي دست يافته است.

برچسب ها: کنست ، اسرائیل ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار