مسئله "حمایت" از گروه ها به خصوص گروه های نمایشی شهرستانی به دلیل وجود نداشتن یک برنامه ریزی درست و مدون همچنان پیچیده و مبهم است.

محمود فرضی نژاد کارگردان تئاتر که با نمایش گلاکانی از شهر سیاهکل میهمان بخش جنبی خیابانی سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد، در خصوص این اثر نمایشی آئینی به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: گلاکانی به معنای محلی دور کردن و راندن معنی می‌دهد زمانی که شالی ها آبستن می شوند عطری از خودشان منتشر و پراکنده می کنند که در جنگل های حاشیه جلگه می پیچد و  گرازها دنبال این عطر را می‌گیرند.
وی افزود: چهره پلیدی و عصیان گری از سوی گرازها برای مردم ساکن جلگه نمایان می شود و آنها سعی میکنند گرازها را دور کنند.
فرضی نژاد در خصوص سبقه این آئینی تصریح کرد: به طور حتم هر کس و در هر کجا سرمایه با ارزشی داشته باشد سعی می کند تا از آن حفاظت کند این دفاع از حریم در طول زمان ناخودآگاه شکلی از آئین به خود می گیرد.
این کارگردان بیان کرد: من با توجه به این آئین به آن یک قصه دادم و آن را تبدیل به این اثر نمایشی کردم.
فرضی نژاد که هفتمین حضور خود را در جشنواره تئاتر فجر تجربه کرد در رابطه با مسائل حمایتی جشنواره  اظهار داشت: متاسفانه بحث حمایت از گروه های نمایشی به خصوص برای گروههای شهرستان بسیار پیچیده شده که رضایت بخش نیست.
وی افزود: همه جا صحبت از حمایت است اما برنامه ریزی درستی در رابطه با آن وجود ندارد و به همین خاطر اتفاقی که باید هرگز نیفتاده است.
گفتنی است، سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا 12 بهمن در تهران ادامه دارد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار