آيت‌الله مكارم شيرازي:

نيروهاي ارزشي دور هم بنشينند و يك نفر را به عنوان كانديدا انتخاب كنند

آيت‌الله مكارم شيرازي گفت: همه باید مصلحت کشور، نظام و مردم را ببینند، باید نیروهای انقلابی و ارزشی با دور اندیشی و منسجم دور هم بنشینند و یک نفر را به عنوان کانديدا انتخاب کنند و به آن رای دهند؛ همچنان که در سراسر جهان این چنین عمل می‌شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله مكارم شيرازي امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارداشت: انتخابات آینده ریاست جمهوری تفاوت‌های زیادی با انتخابات سال‌های پیش دارد.

اين مرجع تقليد با بیان اینکه دشمنان با تمام وجود به این انتخابات دل بسته‌اند، افزود: یکی از مهمترین تفاوت‌های این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دل بستن دشمنان به برهم زدن انتخابات با همه وجود است که از آسیب‌های جدی این دوره محسوب می‌شود.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: سرمایه گذاری‌های دشمن بر ایجاد اختلاف و تشتت در انتخابات از اهم فعالیت‌های استکبار جهانی می‌باشد که با هوشیاری مردم و مسئولین مانند توطئه‌های گذشته آنها خنثی خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم اظهارداشت: همه ما می‌دانیم که مردم مشکلات زیادی دارند ولی مردم، هوشمند، علاقه‌مند به نظام و انقلاب هستند و باید  با هوشیاری و دقت کسی را انتخاب کنند که آسیب‌ها و مشکلات مردم را برطرف کند.

وي اختلاف نیروهای ارزشی نظام را آسیب دوم در داخل نظام دانست، افزود: متاسفانه اختلاف در نیروهای ارزشی یکی دیگر از آسیب‌های جدی در نظام بشمار می‌رود، جای تعجب است کسانی که علاقمند و طرفدار نظام هستند از همین حالا مواضع انتخاباتی و بعضا دفاتر انتخاباتی برگزار کردند که صلاح ملت و نظام نیست.

این مرجع تقلید  با بیان اینکه نتیجه اختلافات موجب پیروزی مخالفین نظام خواهد شد، ادامه داد: همه نیروهای ارزشی باید احساس مسئولیت کرده و  پاسخگوی خدا در قیامت و مردم در دنیا باشند، اگر اختلافات گسترش پیدا کند، یقین بدانید که مخالفین پیروز خواهند شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: همه باید بدانند قبل از آن که به فکر خود باشند به فکر اسلام و انقلاب و نظام باشند و مصالح جمع را در نظر داشته باشند.

وي با بیان اینکه اگر متحد باشیم به دشمنان پیروز خواهیم شد، افزود: همه باید عاقلانه و با هوشیاری تمام و خداپسندانه، درست در مسیر نظام و انقلاب قدم برداریم و مطمئن باشيد که اگر متحد باشند همچنان نظام و انقلاب را در اختیار خواهند داشت.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عقل و شرع اجازه اختلاف به هیچ کس نمی‌دهند همه باید در مسیر الهی گام برداریم و با اختلافات فشل کننده راه را طی نکنیم .

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به نیروهای انقلابی و ارزشی اظهارداشت: اگر اختلافات در بین‌تان گسترش پیدا کند، قدرت را ازدست خواهید داد.

وي با بیان اینکه من احساس خطر می‌کنم تذکر می‌دهم؛ باز هم تذکر خواهم داد تاکید کرد: همه باید مصلحت، کشور، نظام و مردم را ببینند باید نیروهای انقلابی و ارزشی با دور اندیشی و منسجم دور هم بنشینند و یک نفر رابه عنوان کانديدا انتخاب کنند و به آن رای دهند همچنان که در سراسر جهان این چنین عمل می‌شود ؛ بقیه افراد و نیروهای ارزشی هم در کنار او در پیروزي او سهیم باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: راهی را که همه عقلا رفتند چرا ما نرویم باید عاقلانه و هوشمندانه پیش رفت.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) اظهارداشت: بهتر از عمل خیر و کارهای زیبا فاعل و کننده آن کار زیبا را باید شناخت و در جهت تقویت بنیان‌های خوبی و امر به معروف در جامعه کوشید.

وي افزود: کارهای ارزشی در جامعه باید مورد تشویق و ترغیب و تقویب مردم و مسئولین باشد تا ریشه‌های نور شناخته ودر جامعه نهادینه شوند و از طرف دیگر باید ریشه‌های ظلمت و اعمال بد و منکرات را در جامعه خشکاند، چرا که تا سر منشا این گونه افعال از بین نرود مجدد بروز می‌یابند.

اين مرجع تقليد خاطر نشان كرد: درود خدا بر روان پاک معصومین (ع) که راه‌های باقیات و صالحات را به ما نشان دادند و کلام‌شان سرمایه‌های عظیم برای ما است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار