رئیس هيئت بازرسی انتخابات کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تقویم هیئت‌های بازرسی انتخابات آماده است/ شروع فعالیت‌های بازرسان انتخابات

رئیس هيئت بازرسی انتخابات کشور گفت: عناوین و تقویم اجرایی هیئت بازرسی انتخابات وزارت کشور آماده شده و به‌زودی با آموزش‌های در نظر گرفته شده به بازرسان فعالیت‌های آن‌ها آغاز خواهد شد.

غلامعلي ‌حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در خصوص هماهنگی‌های مربوطه بین کمیته بازرسی انتخابات وزارت کشور با هیئت‌های اجرایی و برگزار کننده انتخابات اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک بازرسان انتخابات با هیئت‌های اجرایی موجب تسهیل در انجام امور در چهارچوب‌ اختیارات قانونی خواهد بود.

رئیس هيئت بازرسی انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی برای تمام کمیته‌های انتخابات تنظیم شده است، عنوان کرد: تمام دستورالعمل‌های اجرایی بازرسی انتخابات با توجه به توافقات انجام شده در جلسات مشترک به سرانجام رسیده است.

حاجی‌زاده خاطر‌نشان کرد: تمام فعالیت‌های در نظر گرفته شده در کمیته‌های بازرسی در چهارچوب قانون بوده و با توجه به رعایت قانون به آن‌ها عمل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت نظارت بر انتخابات در بازرسی نقش خواهد داشت یا خیر تصريح كرد: هیئت نظارت بر انتخابات که در قانون جدید انتخابات به تصویب مجلس رسیده است با توجه به شرح وظایف تعیین شده، نقشی در امر بازرسی نخواهد داشت.

رئیس هيئت بازرسی انتخابات کل کشور در پاسخ به این سوال که از چه کسانی در بازرسی‌ انتخابات استفاده مي‌شود، اظهار داشت: تمام افرادی که برای بازرسی انتخابات مورد استفاده قرار خواهند گرفت از نیروها و پرسنل وزارت کشور بوده لذا آن‌ها با شرایط و فرآیندهای اجرایی انتخابات آشنا هستند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: از زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات، فرآیند اقدامات بازرسان کل کشور طبق چک لیست‌های خاص تعریف شده و در اختیار قرار دادن به بازرسان شروع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش بازرسان انتخابات از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: تمام آموزش‌های مورد‌نظر و در نظر گرفته شده در وزارت کشور در نزدیکی به انتخابات شروع خواهند شد.

رئیس هيئت بازرسی انتخابات کل کشور افزود: ثبت‌نام، تبلیغات و اخذ رای و اعلام نتایج از مراحل آموزش به بازرسان خواهد بود.

حاجی‌زاده در خاتمه يادآور شد: تقویم اجرایی هیئت‌های بازرسی وزارت کشور آماده شده است که طبق زمان‌بندی‌های ذکر شده فعالیت آن‌ها آغاز خواهد شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بازرسی ، انتخابات ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار