مهدي چمران در یادواره شهدا و رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم:

اولین موشک پرتابی و زیردریایی چریکی توسط "شهید چمران" ساخته شد

رئیس شورای اسلامي شهر تهران گفت: باید با الگوگیری از حرکات بسیجی و جنگ‌های نامنظم، مشکلات کشور را حل کرد همان‌گونه که سخت‌ترین مشکلات در جنگ از سوی بسیج مردمی و ستاد جنگ‌های نامنظم متشکل از آحاد مردم حل شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "مهدی چمران" در یادواره شهدا و رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم که عصر امروز برگزار شد، با بیان اینکه رزمندگان جنگ‌های نامنظم در نخستین روزهای جنگ با ایثارگری‌های خود زیباترین صفحات تاریخ دفاع مقدس را رقم زدند، تصریح کرد: ستاد جنگ‌های نامنظم در دفاع مقدس یعنی ایثار، شهادت و گذشت.

وی جنگ‌های نامنظم را خروش مردمی و شهدای این جنگ را عروج مردمی دانست و افزود: ستاد جنگ‌های نامنظم در ابتدای جنگ تحمیلی با حضور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شهید چمران در منزل امام(ره) و کسب اجازه برای راه‌اندازی این ستاد تشکيل و از فردای آن روز رشادت‌های این ستاد در اهواز آغاز شد، به طوری که با موفقیت خطوط دفاعی کشور را حفظ کردند و با شکار تانک‌های دشمن در نخستین اقدام‌های خود، روحیه از دست رفته رزمندگان را باز پس گرفتند.

رئیس شورای اسلامي شهر تهران ادامه داد: مقر اصلی این ستاد در دانشگاه اهواز بود و فرماندهان این ستاد هر یک در مدرسه‌های این شهر برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دادند، آنها با استفاده از قدیمی‌ترین سلاح‌ها و کمترین امکانات جنگیده و می‌گفتند اگر این سلاح‌ها هم نباشد با چوبدستی یا حتی دست خالی بر سر دشمنان مشت خواهیم کوبید.

وي شهید چمران را بی‌نظیرترین مغز متفکر و تئوریسین جنگ‌های نامنظم در زمان خود خواند و تصریح کرد: 2 سال پس از دیدن سخت‌ترین آموزش‌های جنگ نامنظم، شهید چمران برای اولین بار در مقابل اسرائیلی‌ها جنگید. او در دفاع مقدس نیز ابتکاراتی چون بستن رودخانه کارون و پمپاژ آب اين رود برای جلوگیری از نفوذ دشمن، ساخت اولین موشک پرتابی در سال 59 در اهواز، ساخت‌ موشک‌های زیرآبی، ساخت نخستین زیردریايی بومی، ساخت زیردریایی‌های چریکی که نمونه به روز شده آن تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد و ساخت خمپاره 60  را در سخت‌ترین شرایط  و زیر آماج گلوله‌های دشمن انجام داد.

چمران ستاد جنگ‌های نامنظم را نخستین نهادی که نیروهای مردمی را در کنار نیروهای مسلح به کار گرفت خواند و ادامه داد: ارزش اصلی این ستاد، آغازگر بودن راه‌اندازی حرکت مردمی در دفاع مقدس، قبل از شکل‌گیری و پایه‌گذاری بسیج بود.

رئیس شورای شهر تهران تأکيد کرد: باید با الگوگیری از حرکات بسیجی و  جنگ‌های نامنظم، مشکلات کشور را حل کرد همان‌گونه که سخت‌ترین مشکلات در جنگ از سوی بسیج مردمی و ستاد جنگ‌های نامنظم متشکل از آحاد مردم حل شد.

وی اظهار داشت: ستاد جنگ‌های نامنظم شامل تمامی اقشار و افراد بود؛ شهید رستمی در این ستاد یک سرگرد ارتشی بود که مردم هنوز او را به درستی نمی‌شناسند. شهید باقری نیز که از نخبگان دفاع مقدس محسوب می‌شود از نزدیک با این ستاد تبادل اطلاعاتی داشت و در حالی که دشمنان می‌خواستند بین رزمندگان اسلام اختلاف بیاندازند افرادی مانند شهید چمران در آزادسازی سوسنگرد، تمامی نیروها را متحد کرده و حصر سوسنگرد را شکستند و نشان دادند که با اتحاد می‌توان هر دشمنی را از میدان به در کرد.

چمران در پایان خاطرنشان کرد: برپایی این جشنواره‌ها فقط برای تکریم و تجلیل شهدا نیست، زیرا آنان در بالاترین جایگاه‌ها نزد خداوند هستند، بنابراین باید از آنها درس گرفته، با اتحاد کشور را به بهترین موفقیت‌ها برسانیم و این امر تنها در سایه پیروی از ولایت فقیه میسر می‌شود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: چمران ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار