یاسوج /

افراد حساس به تخم مرغ برای واکسن آنفلوانزا حساسیت زدایی شوند

پزشک متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا، مشتق شده از ویروس آنفلوانزای نوع A و B یا آنفلوانزای خوکی است، گفت: افراد حساس به تخم مرغ باید برای این واکسن، حساسیت زدایی شوند.

ذاکر سعیدی نژاد در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، افزود: واکسن آنفولوانزا دارای عوارض کمی مانند تب پائین، قرمزی و درد خفیف در محل واکسن، هشت تا 24ساعت پس از واکسیانسیون است.
وی اظهار کرد: کودکان 6 ماهه تا 5 ساله، افراد بالای 50 سال، کودکان تحت درمان طولانی مدت آسپرین، مبتلایان به بیماری های مزمن ریوی، قلبی_عروقی، آسم، دیابت، اختلالات کلیوی، آسیب های نخاعی و صرع، از جمله افرادی هستند که بهتر است نسبت به بیماری آنفلوانزا واکسیه شوند.
سعیدی نژاد ساکنین آسایشگاه و کارمندان سلامت را از دیگر گروه هایی دانست که باید نسبت به آنفلوانزا واکسینه شوند و اضافه کرد: بارداری در هنگام شیوع بیماری آنفولوانزا نیز لزوم تزریق واکسن را ایجاب می نماید.
این پزشک متخصص بیماری های عفونی در خصوص گروه های پرخطر در صورت ابتلا به بیماری آنفولوانزا، تصریح کرد: بیماران بالای 64سال، مبتلایان به بیماری مزمن قلبی، ریوی، دیابت، اختلال کلیوی، نقص ایمنی، زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم، کودکان زیر دو سال، به ویژه شیرخواران، دچار عوارض شدید این بیماری، مانند پنومونی می شوند./س
.
برچسب ها: یاسوج ، واکسن ، حساسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.